2012.08.22. 18:54
Megkérdőjelezi a mecsekbuszos akták hitelességét Pécs
Érdemben komolytalan dolog lenne a hitelesség szempontjából megkérdőjelezhető internetes tartalmakkal foglalkozni a Tüke Busz Zrt. ügyvédje szerint. Dr. Szalay Ferenc a Mecsekbusz Zrt. által az interneten közzétett dokumentumokra utalt.
Amint azt a Dunántúli Napló a múlt héten megírta, a Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. kisebbségi tulajdonosa, a Mecsekbusz Kft. az interneten tálalt ki a pécsi buszkiszervezési ügyről. Egyebek mellett azt mondják, hogy szerintük szándékosan lehetetlenítette el a pécsi városvezetés, illetve az Árki Sándor által vezetett PK Zrt. a pécsi buszos céget, többek közt ezért is tettek feljelentést, ismeretlen tettes ellen.
A Dunántúli Napló már a múlt héten szerette volna megszólaltatni Csizi Péter pécsi alpolgármestert, ő azonban egy kis időt kért, lévén pénteken délelőtt értük utol, s azt ígérte, leghamarabb kedden válaszolnak kérdéseinkre. A válasz szerdán délelőtt érkezett meg, s az alpolgármester helyett a Tüke Busz Zrt. jogi képviselője, dr. Szalay Ferenc ügyvéd válaszolt.
Szerinte önkényesen kiválogatott, hitelesség szempontjából megkérdőjelezhető, félinformációkat megosztó, szándékosan egyoldalú internetes tartalmakkal foglalkozni, azokra bármilyen szempontból reagálni érdemben komolytalan lenne.
Hozzátette: a tények ugyanis ma is változatlanok. A szocialista városvezetés utolsó heteiben, egy kézzel írt kétmilliárdos számlával elprivatizálták Pécs teljes buszparkját, amelyet aztán visszabéreltek. Az ügylettel 2,4 milliárd forintos kárt okozott és különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelést követett el – a bíróság elsőfokú ítélete szerint – a PK Zrt. előző vezetése.
Azóta is peres ügyek sorozata zajlik a Mecsekbusz Kft.-vel és más cégekkel, amelyekre tekintettel bármiféle részletes tájékoztatást a perek lezárultával tudnak csak adni. Eddig egyébként minden esetben Pécs számára pozitív bírósági döntések, közbenső ítéletek születtek, így a Mecsekbusz mostani internetes akcióját nem is tekintik másnak, mint elkeseredett provokációnak.
Eddig a válasz. Lapunk az alpolgármestertől azt szerette volna megtudni, hogy mi volt az oka annak, hogy Árki Sándor hónapokig döntött, írt alá, hozott döntéseket úgy a PK Zrt. vezetőjeként, hogy a cégnyilvántartásba nem volt bevezetve az, hogy immár ő irányítja a céget. Arra is rákérdeztünk, hogy igaz-e az az értesülésünk, miszerint Árki a Tüke Busz cégnyilvántartásába sincs bevezetve, amelynek az lehet az oka, hogy korábban egy veszteségesen működő, adótartozást felhalmozó állami/önkormányzati cég élén állt, mégha ő személy szerint azért egyértelműen nem tehető felelőssé.
Arra is rákérdeztünk, hogy a városvezetésnek van-e tudomása arról (s ha igen, miként értékelik azt), hogy a PK Busrent buszkölcsönzésre irányuló számláiról nem állított ki a cég új vezetője érvénytelenítő számlákat, amellyel a PK Zrt. 1,6 milliárdos adótartozását lehetett volna jelentősen és jogszerűen csökkenteni?
Arra sem kaptunk érdemi választ, hogy miként fordulhatott elő az, hogy 2011 novemberében egy hatoldalú megállapodásban (amelyet a városvezetés is aláír) a Mecsekbusz lelépésének feltételeiről írnak alá szándéknyilatkozatot, amelyben még akkor is 49 százalékos mecsekbuszos tulajdonrészt említenek – mintegy fél évvel azt követően, hogy a pécsi városvezetés elfoglalta a PK Zrt. székházát, és bejelentette, hogy visszavették a Mecsekbusztól a PK Zrt.-részvények nagyjából negyedét.
Végezetül azt szerettük volna megtudni, hogy elképzelhető-e, hogy akár már a Tüke Busz létrehozásának is az volt az oka (ahogyan később talán annak is, hogy a PK Zrt. vagyonát, és közszolgálati feladatai átadták a Tüke Busznak), hogy a Mecsekbuszt ne kelljen kifizetni, illetve, hogy végsősoron ne kelljen a PK Zrt.-nek se az adótartozását, se az elmaradt pécsi önkormányzati támogatást (immár kétmilliárd forintot) kifizetni.