Közélet

2012.11.12. 19:37

Továbbra is sokan kritizálják a pécsi közétkeztetést

Továbbra is sokan panaszkodnak a pécsi iskolai közétkeztetés miatt. Több helyen csoportosan mondták fel vagy tervezik felmondani a szolgáltatást. Mindemellett a kép azért nagyon vegyes. A hernyó a levesben azonban mindenképpen magyarázatra szorul. Ön mit tenne, ha gyermeke panaszkodna a menzára?

Babos Attila (Dunántúli Napló)

Nem csillapodnak a kedélyek menzaügyben a pécsi közétkeztetés átszervezése után sem. Több iskolából jelezték felénk szülők, hogy a szerintük tűrhetetlen koszt miatt kisebb-nagyobb csoportokba szerveződnek, s inkább maguk viszik étkezni a gyerekeket, akkor is, ha az drágább lesz.

Ennél is súlyosabb vádak érték a szolgáltató Hungast Dél-Magyarország Kft.-t, ezért megkerestük az ügyvezetőt, Kérfalusi Attilát. Ő a Dunántúli Naplóna azt mondta, a közvetlenül a Hungast, illetve az alvállalkozóik által készített ételeket egyaránt naponta kóstolják és minősítik, rejtett azonosítással. Ennek eredményét egytől ötig terjedő skálán értékelik, s az átlagos eredmény négyes.

------------------------------------------------------------------------
Szavazzon a középső hasábban! Ön mit tenne, ha gyermeke panaszkodna a menzára?
------------------------------------------------------------------------

Amennyiben egy adott ételnél úgy találják, hogy az akár megjelenésben, akár illatban, ízben stb. fejleszthető, azonnal jelzik alvállalkozóik, illetve főszakácsuk felé.

Mások arról számoltak be, hogy a ANK-ban egy iskolai menü részeként feltálalt karfiollevesben nemrég hernyót talált egy diák. Arra, hogy ez miként fordulhatott elő, az ügyvezető azt a választ adta, hogy ők is a sajtóból értesültek a hírről, hivatalos megkeresést sem a cikkben nyilatkozó pedagógustól, sem a gyermek szüleitől, sem az intézménytől, sem a szakhatóságtól nem kaptak. Belső vizsgálatuk feltárta, hogy dolgozóik nem mulasztottak, jelenleg beszállítójuknál folytatják tovább a vizsgálatot. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az esetről nyilatkozó pedagógus több alkalommal tett már szerintük szakmai ferdítéseket tartalmazó feljelentést ellenük, de azt a szakhatóság minden esetben megalapozatlannak találta, ezért jogi lépésekre készülnek a tanár ellen.

A szóban forgó pedagógus Nagy Erzsébet, a PDSZ pécsi ügyvivője, ő viszont azt mondja, amit leírt, nem cáfolta senki, a szakhatóság csupán azt mondta, ezek az esetek szabályszerűen nem kifogásolhatóak. Például az sem, hogy a hétfői levesben főtt húst szerdán, ledarálva feltálalják húskrém gyanánt.

Nem a pályán, csak a szélén parkolnak az autókkal

Fényképet is küldött szerkesztőségünkbe egy olvasónk, amelyen az látható, hogy az ANK salakos sportpályáján parkolnak a Hungast céges kisteherszállító autói. A fotó a vitatható és bosszantó pécsi parkolásokról szóló oldalunk októberi sorozatában is látható. Megkeresésünkre a cég ügyvezetője, Kérfalusi Attila azt mondta, az ANK-val együttműködésben alakítottak ki a sportpályák mellett, egy használaton kívüli területen átmeneti parkolót, hogy a lehető legbiztonságosabb és zavartalan áthaladást biztosítsák a gyermekek közlekedéséhez.

A cég ételszállításban részt vevő járművei nem a sportpályán parkolnak, hanem a mellette lévő átmeneti parkolóban, írásos engedélyük birtokában. Mindezt Turi Katalin, az ANK főigazgatója is megerősítette. Mint mondta, a Hungast kezdeményezésére olyan átmeneti megoldást kerestek, amely mindenki számára megfelelő lehet. A szóban forgó területet jelenleg nem használják, hozzájuk ez ügyben egy panasz sem érkezett.

Szünetel a menüztetés

Korábban több iskolában – köztük például az ANK-ban – is volt külsős menüztetés, amelyet sok környékbeli vett igénybe. A szolgáltatás szeptembertől nem elérhető. Nemrég erről lapunknak azt mondták a Hungastnál, hogy azt hamarosan újraindítják. Újbóli megkeresésünkre a válasz az volt, hogy „a külsős menü vásárlási lehetősége nem szűnt meg, csupán időlegesen nem elérhető”. Ennek oka szerintük az, hogy a szolgáltatások beindítására csak rövid idő állt rendelkezésükre. A külsős menüztetést 2013 januárjától indítják újra.

Vizsgálják a panaszokat

A panaszokat azok számától, jellegétől függően kezelik a cégnél. A kivizsgálást a bejelentőtől indítják, onnan haladnak a tálalókonyha, a szállítás, a főzőkonyha ellenőrzésén keresztül a beszállítóig. Ha egyetlen bejelentés érkezik, és elszigetelt esettel van dolguk, akkor az adott intézményben keresik a kiváltó okot. Ha egy intézményből több esetet jeleznek, de máshonnan nem, a tálalókonyhát ellenőrzik. Ha több intézmény jelzi ugyanazt, de nem mind, az adott intézményekhez tartozó főzőkonyhát s az oda beszállítókat veszik elő.

<!-- Továbbra is sokan kritizálják a pécsi közétkeztetést Továbbra is sokan panaszkodnak a pécsi iskolai közétkeztetés miatt. Több helyen csoportosan mondták fel vagy tervezik felmondani a szolgáltatást. Mindemellett a kép azért nagyon vegyes. A hernyó a levesben azonban mindenképpen magyarázatra szorul. Ön mit tenne, ha gyermeke panaszkodna a menzára? Babos Attila (Dunántúli Napló) -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!