2016.06.06. 09:09
Jövőre már épülhet az M6-os utolsó szakasza
Elkészült az M6-autópálya nyomvonalterve, lezajlott a környezeti hatásvizsgálat is az érintett települések bevonásával. Hát akkor, hajrá!
Lapunkban is beszámoltunk róla, hogy rendelkezésre áll az M6-os autópálya Bóly–Ivándárda közti szakaszának megépítéséhez szükséges 48,7 milliárd forint a Környezetvédelmi és Infrastruktúra Operatív Program keretében. Ez alapján pedig a közelmúltban megkezdődött a beruházással kapcsolatos előkészítő munka, jövőre indulhat a kivitelezés is.
Hargitai János, a baranyai fejlesztésekért felelős miniszteri biztos elmondta, nemrég elkészült az M6-os autópálya Bóly–Ivándárda közti szakaszának nyomvonalterve. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kezdeményezésére pedig meghirdették a 19 kilométeres autópályaszakasz környezeti hatásvizsgálati eljárását. Az ezzel kapcsolatos közleményt a Bólyi Közös Önkormányzati Hivatalban, illetve a szajki és a töttösi polgármesteri hivatalban is megtekinthették az érdeklődők. A hatásvizsgálat kötelező előzménye az M6-os autópálya Bóly–Ivándárda közötti szakasz megépítésének.
Az eljárás keretében földtani, vízügyi, levegőtisztasági, hulladékgazdálkodási, zaj- és rezgésvédelmi szempontok szerint vizsgálja a nyomvonal mentén az érintett területeket az engedélyező hatóság.
Kisebb módosítás: száz méter
Hárs József, Bóly polgármestere eredményesnek és konstruktívnak értékelte a környezeti hatásvizsgálattal kapcsolatos fórumot mind a város, mind a tervezők részéről. Mint mondta, konkrét javaslatok hangzottak el a tervezett nyomvonallal kapcsolatban, illetve a helyszínen olyan pluszinformációkhoz jutottak a tervezők, amelyet korábban nem ismertek. Ennek eredményeként minimális mértékben – 100 méterrel – módosult a nyomvonal, illetve a lehajtó egy-két szakasza.
Három a határig
A tervezett 19 kilométeres autópálya-szakaszon összesen három lehajtó épülne meg, az egyik a Bóly-kelet, amely a város ipari parkjának kedvezőbb megközelíthetőségét tenné lehetővé. Jelenleg a teherforgalom is áthalad a városon, az új lehajtó megépülése után viszont nem lenne ilyen probléma, a kamionok útja a város előtt lévő ipari parkba vezetne. A második lehajtó Villány felé, az elkerülő útra irányítja majd a forgalmat. A határhoz legközelebbi csomópontot Ivándárdánál alakítanák ki, itt egy komplex pihenő is épülne az erre közlekedők számára.
Az M60-as: a kormányzati szándék a biztos
Lapunk kérdésére Hargitai János, a baranyai fejlesztésekért felelős miniszteri biztos elmondta, elsődleges cél, hogy az autópályák elérjék az országhatárt. Az M60-as út Pécs–Barcs szakaszának kiépítésével kapcsolatban továbbra is a kormányzati szándék a biztos, nevezetesen, hogy 2018 végéig megkezdődik a beruházás. Azonban ez nem jelenti azt, hogy két év múlva munkagépek dolgoznak majd. Ebbe a folyamatba beletartoznak az előkészítés fázisai is, az engedélyek, határozatok beszerzése, a tervek elkészítése, a környezeti hatástanulmány.