Közélet

2015.05.06. 10:09

Elhúzható ablak és klíma sincs több pécsi bérelt holland buszon

A bérelt pécsi holland buszok közül több járművön sincs légkondicionáló, és az ablakot sem lehet elhúzni. A Tüke Busz kicserélteti az ablakokat.

Babos Attila (Dunántúli Napló)

Bosszankodtak egyes pécsi helyi járatú busszal utazók a nagy melegre, és levegőnélküliségre. A múlt évben Pécsre érkezett használt, átlagosan nyolc-kilenc éves, bérelt holland VDL-buszok némelyikén ugyanis sem légkondicionáló nincs, sem az ablakot nem lehet elhúzni.

A Tüke Busznál Paiger István megbízott vezérigazgató adhatott volna választ ezzel kapcsolatos kérdéseinkre, ő azonban tegnap nem volt elérhető, nem hivatalosan azonban sikerült megtudnunk, mi következhet.

Habár év végéig bérleti szerződéssel fut Pécsett tavaly óta a tizenhárom holland VDL, úgy tudjuk, a Tüke Busz Zrt. ezeken is kicserélteti az ablakokat elhúzhatóra, hogy a melegben ne legyen gond. Habár szó van arról is, hogy a zöldre átmatricázott buszokat megvásárolnák, egyelőre a tulajdonossal kellett egyeztetni a tervezett beavatkozásról. Ha maradnak a járművek, a kivett ablakokat felhasználják később, vagy értékesítik, ha nem, visszaszerelik az eredetiket, s az elhúzhatóakat adják el vagy használják fel később alkatrészként.

Hollandiában hidegebbek a napok, ott nem volt gond abból, ami nálunk fájó hiányosság.

A mintegy 3,5 milliárdnyi hitelből szeptemberre forgalomba állítandó 115 darabos holland Volvo-flottában is vannak értesüléseink szerint hasonló felszereltségű járművek, ám a pécsi forgalomba már minimum elhúzható ablakokkal kerülnek.

Úgy tudjuk, az ablakcsere átlagosan darabonként 600 ezer forint plusz áfába kerülhet majd, s bár az a vételár részét képezi, azt már Pécsett fogják elvégeztetni, ám még ezzel együtt is jó ár-érték arányt jelentő összegért kapja meg a Tüke a járműveket.

Háromajtós csuklósok

A többmilliárdos hitelből megvásárolni tervezett, átlagosan hétéves Volvókkal kapcsolatban aggályosnak tűnik, hogy a szóló buszok mellett a csuklósak is csak háromajtósak. Habár általában az ilyen buszokat a kevésbé zsúfolt elővárosi közlekedésben használják, tudtunkkal a cégnél úgy tartják, ebből hosszú távon nem lehet gond, mert van rá példa másutt is Dél- és Nyugat-Európában. Mindemellett igyekeznek majd a buszok hátsó traktusát átrendezni a helyi sajátosságoknak megfelelően, és az sem lesz hátrány, ha a mostani szokástól eltérően nem állnak meg majd a felszállók az első ajtó közelében.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!