Közélet

2012.02.08. 17:19

Ferling József egyértelműen úgy véli, mára a párbeszédé lett a főszerep

Azt mondja, annyi projekt fut egy időben, hogy naponta többször is fejet kellene cserélnie, és amikor nem alszik, akkor online létezik. De a munkamánia kiegészül a családmániával is.

Méhes Károly (Dunántúli Napló)

– Mikor hallott először marketingről, vagy látta egymás mellé leírva azt a két betűt, hogy pr?

– A vicc az, hogy akkor, amikor a cégünk már két-három éve működött, akkor jöttem rá lassacskán, hogy amit csinálunk, vagyis a kapcsolat- és hírnévépítés, az ugyanez.

– Mi változott ebben a szakmában 20 év alatt? Majdnem minden?

– Majdnem, egy megmaradt: a pr-on még mindig rajta van a skarlát betű, hogy ez egyfajta mellébeszélés, rózsaszínre festés. Amúgy valamit közzétenni valaha egy közlemény által történt, és aztán vártuk a hatását – másnap. Ma, a facebook idején perceken belül mindenre kapsz reakciót, amelyek akár egy órán belül eldöntik az ügyek sorsát.

[caption id="" align="alignleft" width="334"] „A Zöld Gondolat Lovagrend nagyon kedves a szívemnek” – Ferling József
[/caption]

– Mi az oka, hogy a fiatalok közül minden második sajtós vagy pr-os akar lenni? Annyira jó ez?

– A legtöbben azt hiszik, hogy ez a szakma arról szól, hogyan kerülhetsz bele a médiába. Nem ismerik ezt a munkát, ami nagyobb részben mechanikus feladatvégzés, vagyis telefonálás, e-mailezés, elemzés – csupa ilyesmi. És persze van egy-egy csúcspont, mondjuk havonta, amikor esetleg bekerülsz a tévébe.

– Van-e olyan ügy, amire különösen büszke, és ami netán kudarc volt?

– A Zöld Gondolat Lovagrend nagyon kedves a szívemnek, mert ez egy kommunikációs projekt, de a személyes felelősségvállalásról szól. És voltak olyan feladatok, amiket nem vállaltunk vagy szakítottunk az ügyféllel – épp azért, hogy ne legyen kudarc belőle.

Pihenésképp fut

Ferling József 1958-ban született. Tanári, humánmenedzser-közgazdászi diplomát szerzett. Dolgozott iskolában, újságíróként, több pécsi és komlói lapot szerkesztett. 1991-ben alapította meg a saját ügynökségét, amit Pécsről irányít, de van budapesti irodájuk is. A Magyar Public Relations Szövetség elnöke volt sokáig, a Zöld Gondolat Lovagrend alapítója. Nős, három gyermeke van.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!