Van egy jó hírünk, és sajnos több rossz is. Előbbivel kezdve: az NA Rt.-nél azt állítják, ha csak „nem történik valami váratlan”, például nem akadnak egy tömegsírra az új 6-os baranyai nyomvonalán, akkor még ebben az esztendőben nekilátnak a baranyai szakaszok építésének.
Béni Gyöngyi, a cég egyik sajtóreferense elmondta, a maguk részéről minden készen áll a munkák elkezdéséhez. Már zajlanak a régészeti feltárások és a lőszermentesítések, így rövidesen kiírhatják a Szekszárd-Bóly közötti részre vonatkozó közbeszerzési pályázatot. A szakasz kialakításának költségeit magántőke bevonásával fedezik. A kivitelező kiválasztására már nyár elején sor kerülhet, ezt követően villámgyorsan szerződnek is vele, majd mindezek után indulhat a tényleges munka.
Béni Gyöngyi hangsúlyozta, szó sincs arról, hogy a választási évre való tekintettel „látványpályát” építenének, vagyis nem csak mutatóba lesz készen néhány csomópont még ebben az esztendőben. A sajtóreferens leszögezte, ez már csak a pénzt adók érdekei miatt is elképzelhetetlen feltevés.
Arra a kérdésünkre, hogy a megye pontosan melyik szegletében jelennek meg először a munkagépek, egyelőre nem kaptunk választ. Az NA Rt. tájékoztatása szerint ez a majdani kivitelezőtől is függ.
Szilágyi András, az NA Rt. vezérigazgatója a Dunántúli Naplónak nyilatkozva korábban ugyanakkor azt is kifejtette, „lehet bármilyen törvény is a kivitelezésről, az engedélyek beszerzése egy demokratikus folyamat”, azaz esetleges fellebbezések miatt akár csúszás is előfordulhat.
Hogy aztán a rossz hírekről se feledkezzünk meg: továbbra is bizonytalan a helyzet Bóly és a déli országhatár közötti részt illetően. Az NA Rt. terve az, hogy uniós forrást szereznek a szakaszra. Ha ez nem sikerül, akkor ugyancsak befektető segítségével építenek. Legjobb esetben 2008-ban.
Út a semmibe
Hogy még a rossz híreknél maradjunk, a jelenlegi állás szerint Szekszárd és Dunaújváros között csak 2010 után folytatódhat az autópálya építése. Ez pedig azt jelenti, hogy ha a baranyai szakasz meg is épül, nem vezet gyakorlatilag sehova, különösen, ha a főváros felé vennénk az irányt.