Közélet

2006.01.12. 10:10

Ígérik, nem „látványpálya” lesz

Budapest |A Nemzeti Autópálya Rt. szóvivője megerősítette, hónapokon belül, azaz még idén elkezdik az új 6-os út építését a megyében is. Ígéretük szerint nem választási látványpályát építenek, azaz nem csak egy-két csomópontot „dobnak össze”. Ugyanakkor azt továbbra sem tudni, Szekszárd és Dunaújváros között mikor készül el az aszfaltcsík, de az biztos, hogy csak 2010 után.

Máté Balázs

Van egy jó hírünk, és sajnos több rossz is. Előbbivel kezdve: az NA Rt.-nél azt állítják, ha csak „nem történik valami váratlan”, például nem akadnak egy tömegsírra az új 6-os baranyai nyomvonalán, akkor még ebben az esztendőben nekilátnak a baranyai szakaszok építésének.
Béni Gyöngyi, a cég egyik sajtóreferense elmondta, a maguk részéről minden készen áll a munkák elkezdéséhez. Már zajlanak a régészeti feltárások és a lőszermentesítések, így rövidesen kiírhatják a Szekszárd-Bóly közötti részre vonatkozó közbeszerzési pályázatot. A szakasz kialakításának költségeit magántőke bevonásával fedezik. A kivitelező kiválasztására már nyár elején sor kerülhet, ezt követően villámgyorsan szerződnek is vele, majd mindezek után indulhat a tényleges munka.
Béni Gyöngyi hangsúlyozta, szó sincs arról, hogy a választási évre való tekintettel „látványpályát” építenének, vagyis nem csak mutatóba lesz készen néhány csomópont még ebben az esztendőben. A sajtóreferens leszögezte, ez már csak a pénzt adók érdekei miatt is elképzelhetetlen feltevés.
Arra a kérdésünkre, hogy a megye pontosan melyik szegletében jelennek meg először a munkagépek, egyelőre nem kaptunk választ. Az NA Rt. tájékoztatása szerint ez a majdani kivitelezőtől is függ.
Szilágyi András, az NA Rt. vezérigazgatója a Dunántúli Naplónak nyilatkozva korábban ugyanakkor azt is kifejtette, „lehet bármilyen törvény is a kivitelezésről, az engedélyek beszerzése egy demokratikus folyamat”, azaz esetleges fellebbezések miatt akár csúszás is előfordulhat.
Hogy aztán a rossz hírekről se feledkezzünk meg: továbbra is bizonytalan a helyzet Bóly és a déli országhatár közötti részt illetően. Az NA Rt. terve az, hogy uniós forrást szereznek a szakaszra. Ha ez nem sikerül, akkor ugyancsak befektető segítségével építenek. Legjobb esetben 2008-ban.

Út a semmibe

Hogy még a rossz híreknél maradjunk, a jelenlegi állás szerint Szekszárd és Dunaújváros között csak 2010 után folytatódhat az autópálya építése. Ez pedig azt jelenti, hogy ha a baranyai szakasz meg is épül, nem vezet gyakorlatilag sehova, különösen, ha a főváros felé vennénk az irányt.

A költségeket illetően konkrétumok egyelőre nem hangzanak el. Úgy tudjuk, hogy Magyarországon egy kilométer autópálya 2,5-3 milliárdba szokott kerülni, a gyorsforgalmi út ennél valamivel kevesebb Ebből következően az olcsóbb megoldással számolva a mintegy száz kilométeres, Szekszárd-Pécs közötti rész legalább 200 milliárdot emészthet fel.

Címkék#M6

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!