2012.07.30. 08:55
Kalapács alatt a pécsi buszpark
Az adóhivatal árverésre bocsátja a Tükebusz Zrt. teljes járműparkját. A pécsi önkormányzat licitálni készül.
A napokban megjelent az Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapján az az árverési hirdetmény, amely alapján kalapács alá kerülnek a Tükebusz Zrt. által használt autóbuszok. 161 járművet, a pécsi tömegközlekedést biztosító teljes buszparkot kívánja értékesíteni az adóhivatal a szeptember 11-én kezdődő elektronikus árverésen. A buszok becsértékét több mint egymilliárd forintban határozták meg, a minimális ajánlati árat pedig mintegy félmilliárd forintban.
A meghökkentő fejlemény előzménye az volt, hogy a buszkiszervezési ügy kapcsán - amint azt egy évvel ezelőtt közölte a baranyai megyeszékhely polgármesteri kabinetirodája - egymilliárd forintot kell visszafizetnie a Pécsi Közlekedési Zrt.-nek (a Tükebusz elődjének) az adóhivatalnak. A Tüke ma is a PK Zrt. tulajdonában lévő buszokat bérli. A pécsi önkormányzat licitálni készül. Nagy Csaba, Pécs alpolgármestere az árveréssel kapcsolatban azt a választ adta, azért kell licitálni a buszokra, mert az előző, szocialista városvezetés idején eladták a teljes buszparkot, 2,5 milliárdos kárt okozva ezzel a városnak.
------------------------------------------------------------------------
Ön szerint ki fog licitálni a pécsi buszokra? Szavazzon a középső hasábban!
------------------------------------------------------------------------
"Mi pedig azt akarjuk, hogy továbbra is legyen közösségi közlekedés Pécsett. Ezért hozunk létre egy egymilliárd forintos biztonsági keretet, nehogy mások elvigyék újra, ezáltal "megpuccsolják" a közlekedést a városban. Megpróbálunk majd jól sáfárkodni ezzel a pénzzel, így szeptembertől lehetőség nyílik arra, hogy a szolgáltatás gazdaságilag és jogilag átlátható módon folytatódjon" - áll Nagy Csaba közleményében.
Hét év a volt vezérnek
A Pécsi Törvényszék tavasszal első fokon hét év letöltendő börtönbüntetésre ítélte a PK. Zrt. volt vezérigazgatóját, aki a bíróság megállapítása szerint jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelést követett el azzal, hogy aláírta a pécsi buszok kiszervezéséről szóló szerződéseket.
A törvényszék álláspontja szerint a kiszervezéssel 2,4 milliárdos kár keletkezett. A volt vezérigazgató fellebbezett a határozat ellen, így az nem vált jogerőssé, a másodfokú tárgyalásra pedig még nem került sor.
A baranyai napilapra ITT fizethet elő!