2010.12.10. 12:08
Pécsi buszbeszerzés: z MJT és a SOR kiesett
A pécsi városvezetés már januárban megkezdi a konkrét tárgyalásokat a legjobb pontszámot elért buszok érintett gyártóival.
Megérkeztek az elmúlt napokban a városházára az összesített szakértői és civil vélemények az elmúlt hetekben tesztelt buszokkal kapcsolatban – írja dr. Páva Zsolt polgármester kabinetirodája pénteki sajtóközleményében.
Alapvetően három fő szempont mentén állt fel az „erőssorrend” a buszok közt: gazdaságosság, fenntarthatóság, lakossági vélemények, vezethetőség. A városvezetés januárban megkezdi a konkrét tárgyalásokat a legjobb pontszámot elért buszok érintett gyártóival. Annak érdekében azonban, hogy a város tárgyalási pozíciói ne sérüljenek, egyelőre a pontos sorrendet nem hozzák nyilvánosságra, hogy Pécs számára a lehető legkedvezőbb ajánlatot adják a cégek, versenyezve egymással.
Annyit azonban elmondták, hogy a debreceni MJT Pécsett tesztelt busza, és a SOR BN 9.5 típusú járműve csaknem minden szempontból a legalacsonyabb pontszámokat kapta. Hozzátették: a cél egy modern új buszpark kialakítása, amellyel Magyarország legkorszerűbb tömegközlekedési szolgáltatását teremthetik meg Pécsett.
Videós tesztjeink a hazai gyártók buszairól:
--------------------------------------------------------------------
* Nabi Sirius
* Ikarus V187
* Credo EN 9,5
* MJT - L23-02
* Credo Citadell 19 és 12
---------------------------------------------------------------------
Pécs tehát várhatóan az Ikarusszal, a NABI-val és a Credoval tárgyal majd.
A városvezetés döntése eddig tehát összhangban van a bama.hu olvasóinak véleményével, akiknek ugyanez a két típus tetszett a legkevésbé november végén tartott szavazásunkon.