2012.03.29. 10:44
Pécsi mérnök a Forma–1-es csapatban
Valószínűleg ő az első pécsi, aki valamilyen formában eljutott az autósport csúcsára: Sebők Balázs kompozit anyagokkal foglalkozó mérnök november óta a HRT-istállónál dolgozik.
– Hogyan kerül be ma az ember a F1-be?
– Egy fejvadász cégnél jelentkeztem. Igazából Angliában akartam dolgozni, de szóltak, hogy van egy német lehetőség, a szakmai életrajzom alapján megfelelnék. Elmentem, azt se kérdezték, van-e diplomám: adtak egy munkát és három napot, lássák, megy-e. Amikor elkészítettem, azt mondták, jó, fel vagyok véve.
[caption id="" align="alignleft" width="334"] „Reménykedem, esetleg egy pontszerzés összejön, ami álomszerű lenne”
[/caption]
– Gondolom, ehhez kellett azért némi előélet...
– Persze, folytattam műszaki tanulmányokat. De a legtöbbet az segített, hogy évekig egy finn hajóépítő cégnél dolgoztam, ahol kitanultam az üvegszálas, illetve a szénszálas technikát. Most hivatalosan kompozittervező vagyok a HRT csapatánál, vagyis a karosszériaelemekért felelek. Van egy másik srác, ő például csak a padlólemezzel foglalkozik.
– Bár a HRT a legkisebb csapat, a szint itt is profi, ugye?
– Több tervezőcéggel vagyunk kapcsolatban, a kommunikáció folyamatos. A napi munkaidő sokszor tizenhat óra, és a határidő természetesen mindig tegnap.
– A pilótákkal szokott találkozni?
– Pedro de la Rosát láttam, amikor üléspróbán volt. De ennyi. Mindenki csinálja a dolgát, másra nincs idő.
– HRT-rajongó már? Mit vár 2012-től?
– Azt, hogy HRT-rajongó lennék, nem állítom. Forma–1-gyel fertőzött, azt igen. Amúgy meg most, hogy benne vagyok, azért egész másképp nézem az egészet. Hihetetlen lehetőségek vannak benne. Abban reménykedem, esetleg egy pontszerzés összejön, ami álomszerű lenne.
– És hogyan tovább? Egy na-pon jöhet a Williams, a Ferrari, a Red Bull?
– Egyelőre ezzel is nagyon elégedett vagyok, hiszen még fél év sem telt el. De ki tudja, mit hoz a jövő?
Szeret hazajönni
Sebők Balázs 1973-ban született Pécsett. A Széchenyi Gimnáziumba, majd a győri Széchenyi Egyetemre járt. Már 1995 óta foglalkozik járművekkel: előbb egy német tuningcégnél volt, majd Turku mellett egy jachtépítő vállalkozásnál dolgozott. A kompozitagyagok szakértője.
2011 novembere óta a Forma–1-es HRT-istálló mérnöke. Amikor csak teheti, hazajön 21 éves lányához, illetve a családjához Pécsre.