Közélet

2016.03.02. 14:06

S-kanyar: a közút szerint biztonságosabb lett a 67-es út

Veszélyes kanyarokra, kicsúszott és összetört autókra panaszkodnak az autósok a Mozsgó és Szulimán közötti útszakaszon.

Hajdu Zs. (Dunántúli Napló)

A 6-os főút mecseknádasdi balesetveszélyes szakaszával kapcsolatos cikkünket követően olvasóink a Szulimán–Mozsgó közti „S-kanyarra” hívták fel figyelmünket, mert úgy tapasztalják, hogy a felújítást követően itt is rohamosan emelkedett a kicsúszások száma. Szerintük a legtöbb baleset itt sem növeli a statisztikát, mert személyi sérülés nélkül megússzák az autósok, akik általában rendőrségi intézkedés nélkül szállíttatják el az összetört autókat. Mint írják, eső esetén rendkívüli mértékben változik a tapadás a kanyarban, így nyáron is úgy viselkedik ez a szakasz, mintha jeges lenne a felülete. A kanyarok előtt-után teljesen más aszfalt van, így a kanyarokban váratlanul jelentkezik a tapadás teljes hiánya.

Lapunk kérdésére Marczin Bence, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta, megbízásukból a Soltút Kft. mint kivitelező újította fel 2010 májusában a 67-es számú Szigetvár–Kaposvár–Balatonszemes mozsgói és szulimáni csomópontok közötti szakaszán a kanyarokat.

[caption id="" align="alignleft" width="650"] Képünk illusztráció
[/caption]

– Korábban az ívek környezetében megnövekedett a balesetek száma, ezért végeztette el a Magyar Közút a forgalom biztonságát növelő beruházást. A beavatkozás során a meglévő burkolatot szélesítették, újraaszfaltozták, a kanyarodó ívet bővítették a kivitelezők, az ívbelsőkön pedig előre gyártott elemekből rázópadkát alakítottak ki – mondta az osztályvezető.

A szakember elmondta, a beavatkozással az ívek vonalvezetése, észlelhetősége jelentősen javult, ezzel a balesetveszély csökkent. Ezt támasztja alá, hogy a felújítást megelőző három évben (2007–2009 között) négy személyi sérüléssel járó baleset történt, a munkák elvégzése után (2010–2015 között) pedig három.

Apró mozdulatok

Az ívekben „veszélyes útkanyarulat”, illetve 60 km/h sebességkorlátozó tábla van érvényben, az út vonalvezetésének felismerését piros-fehér iránytáblák segítik. Nedves, vizes úton az autógumi tapadása lecsökken, mert a nedvesség a burkolaton lévő porral csúszós filmréteget alkot. A vezetéstechnikai szakember szerint kerüljük a hirtelen fékezést és kormányzást, ezek akár az autó felborulásához is vezethetnek. Inkább enyhe fékezéssel és kormányzással irányítsuk az útpadka felé az autót.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!