Segélyhívások: messziről jön a segítség

Senki se lepődjék meg, ha ezután Miskolcon vagy Szombathelyen veszik fel a segélyhívását. Élesben tesztelik ugyanis az új, a jövőben állandó rendszert.

Az Egységes Segélyhívó Rendszer kialakításáról Magyarországon 2010-ben született meg a döntés. A célja az (lett volna), hogy a segélyhívásokat gyorsan és hatékonyan kezeljék, és hogy a téves vagy rossz szándékú hívások arányát csökkentsék. A 112-es hívószám fogadására képes Hívásfogadó Központok el is készültek: az egyik Miskolcon, a másik Szombathelyen. Aki tehát a 112-es segélyhívót hívja, mostantól először itt mondhatja el a panaszát, nem a helyi szerveknél vagy a megyei központban.

Legalábbis ami a rendőrséget illeti. A két új központ ugyanis egyelőre csak a 112-es segélyhívószámra és a rendőrség 107-es segélyhívószámára érkező hívásokat fogadja. A katasztrófavédelem (105) és az Országos Mentőszolgálat (104) csak az év második felében csatlakozik a közös rendszerhez, így addig őket közvetlenül is lehet hívni.

Ha tehát valaki a rendőrséget hívja, az országos központban eldöntik, mi a teendő, majd értesítik a megyei/helyi szerveket, akik végül elindulnak a helyszínre, és megteszik a szükséges lépéseket.

Mi történik, ha hívjuk?

112 – A miskolci vagy a szombathelyi központ veszi fel – ők értesítik a helyi (megyei, települési) rendőrkapitányságokat a feladatokról.

104 – A megyei mentőszolgálat veszi fel, ők határozzák meg a feladatokat a helyi (települési) szerveknek.

105 – A megyei katasztrófavédelmi központ (tűzoltóság) veszi fel, ők határozzák meg a feladatokat a helyi (települési) szerveknek.

107 – A miskolci vagy a szombathelyi központ veszi fel – ők értesítik a helyi (megyei, települési) rendőrkapitányságokat a feladatokról.

Ha a központ nem illetékes, mindenütt tájékoztatják és a megfelelő helyre irányítják a hívót.

A teljes cikk a csütörtöki Dunántúli Naplóban jelent meg. A baranyai napilapra ITT fizethet elő!

Kommentek