Közélet

2012.02.22. 18:40

Váltás: új cég jön a tömegközlekedésben

Milliárdos tartozása miatt felszámolási eljárás is indulhat a Pécsi Közlekedési Zrt. ellen, és ez veszélyezteti a buszközlekedést, ezért kényszerül váltásra a városvezetés. Ám azt is mondják, hogy az átállás zavartalan lesz.

Babos Attila (Dunántúli Napló)

Támogatta a Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. közszolgáltatási szerződésének felmondását a baranyai megyeszékhely pénzügyi és gazdasági bizottsága, és várhatóan erre csütörtökön a pécsi képviselők többsége is rábólint majd a közgyűlési ülésen. Információink szerint a PK Zrt.-n belül hidegzuhanyként érte a dolgozók többségét a változás. Csizi Péter pécsi alpolgármester a bizottsági ülésen azt mondta, hogy a munkavállalókat munkajogi jogutódlással veszi át a Tüke Busz, s ezáltal megmaradnak a munkavállalók évek alatt megszerzett jogai.

----------------------------------------------------------------------------
Szavazzon a középső hasábban! Ön szerint jobb lesz a pécsi tömegközlekedés?
----------------------------------------------------------------------------

[caption id="" align="alignleft" width="334"] A Tüke Busz már szolgáltat Pécsett, igaz, eddig csak a karácsony előtt bemutatott egyetlen járattal
[/caption]

A bizottsági ülésen Tóth Bertalan, az MSZP pécsi frakcióvezetője aggályait fejezte ki az átállással kapcsolatosan. Szerinte arra kapott választ, hogy miért is kell a PK Zrt.-vel szerződést bontani, arra azonban nem, hogy miért kellene a Tüke Busszal szerződni. Csizi Péter erre azt mondta, hogy a Tüke Busz 100 százalékos városi cég, van jogosítványa a helyi közlekedés szervezésére, s nincs adóssága.

De hogyan lesznek majd a buszok „tükék”?

Csizi Péter alpolgármestert arról kérdeztük, technikailag miként kerülhet majd a közösségi közlekedés biztosításához szükséges vagyon (buszok, pályaudvarok stb.) a Tüke Busz tulajdonába vagy használatába. Ő azt mondta, azért dönt a februári közgyűlés az ügyben, mert ezt követően másfél hónap marad az átállásra, és ez idő alatt valamennyi technikai jellegű kérdés megválaszolásra kerül majd. Hozzátette azt is, hogy a jogi helyzet szerintük egyértelmű, és az nem fordulhat elő, hogy nem sikerül a buszokat és a szükséges ingatlanokat a Tüke Busz rendelkezésére bocsátani. Lapunknak szakértők azt mondták, elképzelhető, hogy egy harmadik cég, a PK Zrt.-ből kiváló új cég „örökli meg” a buszokat, és velük köt majd alvállalkozói szerződést a Tüke Busz.

Lehet még bírság

A városvezetés szakértői szerint az adóhatóság jogerős egymilliárdos bírsága (az adóhiány miatt kiszabott bírság) a buszok kiszervezésére és az első havi bérletre (2009. január) vonatkozott, az azt követő csaknem 20 hónapon át tartó folyamatos visszabérlésre vonatkozóan azonban még nincs jogerős ítélet, és ez aggályos – akár újabb egymilliárdos bírságot is kaphat emiatt a szakértők szerint a PK Zrt. Csizi Péter szerint a korábbi felelőtlen és gyanús cégvezetési gyakorlat következménye ez. Megtudtuk azt is, hogy a Pannon Volánnal a működés öszszehangolásáról jelenleg is folynak tárgyalások, az együttműködés és a megállapodás várhatóan ősszel lesz végleges, csak ezt követően tudnak arra válaszolni, hogy melyek azok a területek, ahol a céggel együttműködhetnek.

A baranyai napilapra ITT fizethet elő!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!