Közélet

2014.11.28. 11:44

Visszavont ígéret: nem épül tovább az M60, autóút lesz az M6-ból

Egy hónapja még azt mondta a szaktárca államtitkára, hogy 2018-ig megépülnek a horvát határig vezető autópályaszakaszok. De nem. Az államtitkár szerint ugyanakkor a kormány nem tett le a tervekről.

Máté B. (Dunántúli Napló), bama.hu

Az hagyján, hogy fizetős lehet a kertvárosi elkerülő, de a jelenlegi állás szerint nem is építik Pécstől tovább az M60-ast. A legfrissebb Magyar Közlönyben megjelent kormányrendelet szerint ugyanis visszavonták a Baranya megyei közlekedésfejlesztés aktuális feladatairól szóló, tavaly kelt kormányhatározatot.

Eszerint nem hosszabbítják meg a 67-es főutat az országhatárig, nem épül híd a Dráván, és az autópályát sem építik tovább Pécstől az országhatárig. A következő évek során megvalósítandó nagyobb közúti projektek között egyetlen baranyai fejlesztés szerepel, a Bóly és Ivándárda közötti szakasz megépítése, de az is csak kétszer egysávos lesz, vagyis nem autópálya, hanem autóút.

-------------------------------------------------------------------------------
Ön mit szól a baranyai autópálya-beruházásokat megvétózó kormányhatározathoz? Szavazzon a középső hasábban!
-------------------------------------------------------------------------------

Egy hónapja még egészen más volt az ábra. Akkor Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára azt nyilatkozta, hogy 2018-ig megépül a Pécs és Barcs között a horvát határig vezető, valamint a Bóly és Ivándárda közötti szakasz, mivel arra kormányhatározat is kötelezi a döntéshozókat. Most már nem.

Szeptemberben Lázár János közölte az országba ömlő EU-s pénzeket ünnepelve, hogy komoly sztrádaprogram kezdődik, amely Baranyát is érinti. Ezek szerint nem.

Frissítve (20:43)

Az államtitkár azt mondja: nem tettek le a tervekről

A Dunántúli Napló pénteken este elérte Tasó Lászlót, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárát, aki némiképp árnyalta a meglehetősen borús képet. A közlekedéspolitikai államtitkár közölte, az M6-os határig történő mintegy húsz kilométeres szakasza első ütemben, EU-s támogatással lesz kétszer egysávos, azonban a későbbiekben, hazai vagy uniós forrásból mindenképp bővíthető lesz – ez is a szándék.

Az államtitkár határozottan leszögezte, az M60-as folytatása nem került le a napirendről, ez a beruházás továbbra is szerepel a kormányzat fejlesztési terveiben. A mostani, uniós támogatásokat tartalmazó listára ugyanakkor valóban nem került fel többek között a szigorú feltételek miatt, azonban a kormányzat továbbra is eltökélt, hogy nemzeti vagy a várhatóan megnyíló újabb  uniós forrásból még ebben a ciklusban megépüljön az M60-as folytatása.

– Nekünk, pécsieknek, az volt a fontos, hogy a városhoz minél közelebb legyen autópályán megközelíthető határátkelőhely, ez megvalósul, amit kértünk, azt megkaptuk - fogalmazott roppant diplomatikusan Csizi Péter, pécsi országgyűlési képviselő. –  Húsz percen belül elérhető lesz Pécsről az ivándárdai átkelőhely, ez rendkívül fontos a város versenyképessége és a gazdaság élénkítése miatt – tette hozzá Csizi Péter, aki azt is közölte, természetesen mindent megtesznek az M60-as hosszabbítása érdekében is.

Íme a Közlönyök - amit készpénznek vehetünk

A Baranyát érintő közúti fejlesztésekről a Magyar Közlöny 78. (2013. május 17-i) száma rendelkezett, „A Baranya megyei közlekedésfejlesztés aktuális feladatairól” című kormányhatározatban. (A hivatkozott dokumentum tartalomjegyzékében erre a címre kattintva olvasható a teljes, fentebb is ismertetett lista.)

Ezt a kormányhatározatot vonta visza teljes egészében a Magyar Közlöny 161. (november 26-i) számában szereplő „A 2014–2020-as programozási időszak országos jelentőségű közúti, vasúti és vízi közlekedési, városi és elővárosi közlekedési fejlesztéseinek indikatív listájáról” szóló kormányhatározat. (A hivatkozott dokumentum tartalomjegyzékében erre a címre kattintva olvasható a részletes lista.) A visszavont kormányhatározatban szereplő baranyai fejlesztések közül csak az M6-os 2x1 sávos (uniós forrásból történő) meghosszabbítása szerepel, a többi visszavont beruházás sem az uniós, sem a nemzeti költségvetésből megvalósítani tervezett projektek között nem szerepel.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!