Nem nosztalgiajárat

2025.06.22. 08:00

Újra robog a Simson Schwalbe

Legújabb változata hatótáv és sebesség terén nagyot lépett előre, így akár ingázásra is használható.

Újra robog a Simson Schwalbe

Német tervezésű, és Lengyelországban készül a Govecs eSchwalbe. A Simson márkanevet nem használhatják

Forrás: Govecs AG

Magyarországon generációk kedvence volt a hetvenes-nyolcvanas években a Simson S50/51 kismotor, mind a nagyobb gépekre jogsival még nem rendelkező fiatalok, mind az autójuk mellett olcsó munkába járós járműre vágyó középkorúak, mind pedig a rendszeresen pecázni pöfögő idősebbek körében - írta a Magyar Nemzet. 

Hitelesen múltidéző a sziluett; kerékagymotor helyett szíjhajtást használnak a jobb komfort és megjelenés érdekében

Már korábbi modelljei is megalapozták az NDK-s gyártó jó hírnevét, a közvélekedés szerint a szocialista blokk legjobb minőségű 50 köbcentis gépei készültek Suhlban, és ez igaz volt az 1964-től egészen 1986-ig kínált, KR51 Schwalbe („fecske”) nevű kisrobogóra is.

Ebből a barátságos formájú, természetesen kétütemű járgányból hosszú pályafutása alatt több mint egymillió darabot gyártottak, és kultikus mivolta (illetve újabb társaival ellentétben 60 km/h-s engedélyezett csúcssebessége) miatt népszerű veterán Németországban, méghozzá nemcsak a nosztalgiázó keleti tartományokban, hanem a nyugati nagyvárosokban is.

 Ez adta az ötletet a Schwalbe feltámasztásához retró formatervvel és modern elektromos hajtással, ami – a Trabant nT terveivel ellentétben – nem maradt meg álomnak, hanem 2017-ben megvalósult.

Maga a projekt a müncheni székhelyű, eleve villanyrobogókra szakosodott Govecs AG-hez kötődik, amely a műszaki kihívások és a licenszjogok rendezése után 2017-ben kezdte meg a tényleges termelést. 

Persze a Bosch-villanymotorral készülő eSchwalbe modellnek műszakilag semmi köze sincs híres felmenőjéhez,

formatervével viszont kiválóan megidézi azt, még a fényszóróház kialakítása, a burkolt hátsó sárvédő, a krómozott csomagtartó is stimmel, sőt, az analóg helyett már digitális (TFT) műszerfal tipográfiája is hozza az NDK-idők hangulatát.

A további érdekességekért kattintson IDE. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!