2025.06.22. 08:00
Újra robog a Simson Schwalbe
Legújabb változata hatótáv és sebesség terén nagyot lépett előre, így akár ingázásra is használható.

Német tervezésű, és Lengyelországban készül a Govecs eSchwalbe. A Simson márkanevet nem használhatják
Forrás: Govecs AG
Magyarországon generációk kedvence volt a hetvenes-nyolcvanas években a Simson S50/51 kismotor, mind a nagyobb gépekre jogsival még nem rendelkező fiatalok, mind az autójuk mellett olcsó munkába járós járműre vágyó középkorúak, mind pedig a rendszeresen pecázni pöfögő idősebbek körében - írta a Magyar Nemzet.

Már korábbi modelljei is megalapozták az NDK-s gyártó jó hírnevét, a közvélekedés szerint a szocialista blokk legjobb minőségű 50 köbcentis gépei készültek Suhlban, és ez igaz volt az 1964-től egészen 1986-ig kínált, KR51 Schwalbe („fecske”) nevű kisrobogóra is.
Ebből a barátságos formájú, természetesen kétütemű járgányból hosszú pályafutása alatt több mint egymillió darabot gyártottak, és kultikus mivolta (illetve újabb társaival ellentétben 60 km/h-s engedélyezett csúcssebessége) miatt népszerű veterán Németországban, méghozzá nemcsak a nosztalgiázó keleti tartományokban, hanem a nyugati nagyvárosokban is.
Ez adta az ötletet a Schwalbe feltámasztásához retró formatervvel és modern elektromos hajtással, ami – a Trabant nT terveivel ellentétben – nem maradt meg álomnak, hanem 2017-ben megvalósult.
Maga a projekt a müncheni székhelyű, eleve villanyrobogókra szakosodott Govecs AG-hez kötődik, amely a műszaki kihívások és a licenszjogok rendezése után 2017-ben kezdte meg a tényleges termelést.
Persze a Bosch-villanymotorral készülő eSchwalbe modellnek műszakilag semmi köze sincs híres felmenőjéhez,
formatervével viszont kiválóan megidézi azt, még a fényszóróház kialakítása, a burkolt hátsó sárvédő, a krómozott csomagtartó is stimmel, sőt, az analóg helyett már digitális (TFT) műszerfal tipográfiája is hozza az NDK-idők hangulatát.
A további érdekességekért kattintson IDE.