Postabontás

2012.01.08. 20:10

Valóban ezt jelenti a pontos számlázás, vagy a szolgáltató mindent megtehet?

Hiába jelenti be villanyóraállását, a szolgáltató ennél többet jelöl meg a számlán - írja olvasónk, és az kérdezi: mi lenne, ha kamatostul kérné vissza a túlszámlázás értékét?

Név és cím a szerkesztőségben

Egy normálisan működő szolgáltatói rendszerben egyértelműen meg van határozva, hogy egy kilowattóra áram, vagy egy köbméter gáz mennyibe kerül. A mérőóra által mutatott mennyiséget be kell szorozni az egységárral, és annyit kell fizetni. Ez a fogyasztó és a szolgáltató közötti korrekt elszámolás, amit mindkét fél elfogad. Ez az E.ON-nál így fest: A fogyasztó bejelenti az óraállást. A szolgáltató – most ne firtassuk, hogy milyen „szorzókat” használ, számol fel – ennél az óraállásnál többet jelöl meg a számlán. Volt, hogy több mint ötven kilowattórával többet! Hogy miért? Ez az ő joga! Talán nem is kellene óraállást jelenteni, hiszen ő úgyis tudja, mennyit kell számolni, számlázni!

De mit szólna, ha kamatos kamattal kérnénk tőle a túlszámlázás értékét? Hiszen jogtalanul használja a pénzünket. De nálunk a szolgáltató mindent megtehet! A múltkor egy E.ON-illetékes nyilatkozta a „fűtőérték” kapcsán, hogy „mindent a jogszabálynak megfelelően, pontosan és szabályos rendszerességgel mérnek és számláznak”. Decemberben jött egy pótszámla a két hónappal azelőtti elszámolás „javítására”, mert sajnos nem volt jól „megjelölve” a fűtőérték. Akkor ez az E.ON-nál a rendszeres, és pontos fűtőérték ellenőrzés? És ez a pontos számlázás? Ha pedig a „fűtőérték” nem kitalált érték, akkor miért nem ellenőrizheti a fogyasztóvédelem? 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában