2018.07.31. 16:13
A szolgáltató késhet, az ügyfél nem?
Miért kell 20 nap késés miatt a semmiért fizetnem. Ezek szerint a szolgáltató késhet, az ügyfél viszont egyetlen napot se? – teszi fel a kérdést olvasónk.
Édesanyám évekkel ezelőtt elhunyt, örököltem egy lakást, amit azóta senki nem használ, üresen áll. Ennek megfelelően nem is termel benne senki szemetet – évek óta szüneteltetem is a hulladékszállítást, és értelemszerűen díjat se kell fizetnem érte. Viszont minden évben kérnem kell a szüneteltetés meghosszabbítását – idén erről a bejelentésről megfeledkeztem, az egy év letelt, én húsz nappal később jeleztem a hosszabbítás iránti igényemet.
A Dél-Kom ügyfélszolgálatán a vonatkozó szabályozásokra hivatkozva közölte a hölgy, hogy kérelmemet nem tudják figyelembe venni folytatólagosan, azaz arra a 20 napra, amivel később nyújtom be a kérelmet, ki kell fizetnem a szolgáltatást. Mintegy 1200 forintot, a semmiért. Ha már ott voltam az ügyfélszolgálaton, gondoltam megkérdezem azt is, hogy azzal a szemétszállítási díjjal mi a helyzet, ami arra a házra vonatkozna, amelyben három gyermekemmel együtt élek.
Mert lassan ott tartok, hogy szégyellem kitenni a kukát a ház elé, hiszen a szolgáltató idén elvégzett munkájáért még egyetlen fillért se fizettem. Nem azért mert nem akarnék fizetni, hanem azért, mert nem kaptam még meg a számlát, és vele együtt a csekket, ami szükséges ahhoz, hogy a díjat rendezzem. Erre azt a választ kaptam, hogy valamikor az év vége fele számíthatok majd csak a csekkre, mert el vannak maradva a számlázással.
Mindezek tükrében még inkább érthetetlen a számomra az, hogy miért kell 20 nap késés miatt a semmiért fizetnem. Ezek szerint a szolgáltató késhet, az ügyfél viszont egyetlen napot se? Utóbbinak csak kötelességei vannak, de elvárásai nem lehetnek? Ki érti ezt?