2021.11.28. 09:18
Itt a vasút feltámadásának az ideje – írja olvasónk
Az elszabadult üzemanyagárak, valamint a kamionokkal túlterhelt közutak miatt keresni kell valami más szállítási megoldást, mint a közúti – olvasható a levélben.
20201127 Eger fotó: Berán Dániel, BD / Heves Megyei Hírlap Vonatközlekedés Egerben (MÁV, vasút, tömegközlekedés).
Fotó: Dániel Berán
Szinte nincs olyan nap, hogy a hírekből ne értesülnénk, személygépkocsi ütközött kamionnal, amelyből mindig a személygépkocsi húzza a rövidebbet. Fenti okokból itt van az elsorvasztott szárnyvonalak feltámasztásának szükségszerűsége, reneszánsza.
Világszerte foglalkoznak a tengeri szállítás helyett az áruszállítás vasúti pályára helyezésével. Kína például az Európába irányuló áruszállítását a jövőben a volt selyemút nyomvonalán építendő vasúton kívánja lebonyolítani. Hazánk is, apró lépésekkel ugyan, de igyekszik ezt a tendenciát követni, például a csisztapusztai kisvasút újbóli üzembe helyezésével, vagy a Budapest–Belgrád vasútvonal megépítésével.
Hogy áll ehhez a kérdéshez Baranya megye? Ahelyett, hogy visszaállítaná a nem nagy költségbe kerülő Pécs–Pécsvárad–Bátaszék–Baja vasútvonalat, kerékpárutat akar létesíteni a nyomvonalán. A Harkány–Pécs vasútvonal újbóli üzembe helyezésén is érdemes lenne elgondolkodni. Továbbá azzal is érdemes lenne foglalkozni, hogy a leendő mohácsi Duna-hídon keresztül hogyan lehetne csatlakoztatni a Mohács–Pécs közti vasutat a leendő Budapest–Belgrád vasútvonalhoz.
A közelmúltban, egy valamikor jobb napokat látott faluban akadt dolgom. A település régi gazdagságát jelző, gyönyörű házak állnak üresen, mert a vasút nélkül és a helyettük beállított, ritkán közlekedő buszok miatt a lakók elköltöztek.
Név és cím a szerkesztőségben