2022.08.16. 08:00
Toleranciát várunk a buszsofőröktől - bosszankodik olvasónk
Fotó: Shutterstock
Vasárnap délután kimentem a helyi járat megállójába, mert a barátnőm egy fárasztó munkanap után egy csomagot adott le nekem a buszról. A járat a menetrendben szereplő időponthoz képest három perccel korábban érkezett a megállóhoz.
Öt másodperc volt mindössze, amíg a csomagot átvettem. Nem volt se leszálló, se felszálló utas. Miután barátnőm hazaért, hívott, és elmondta, hogy amint elindult a busz a megállóból, a sofőr a mikrofonba mondva közölte, hogy „a busz nem taxi”. Az összes utas rá figyelt, aki nem akarta volna, az is hallotta a kijelentést.
Barátnőm havi 7300 forintért vásárol bérletet, tehát a szolgáltatásért nem keveset fizet. Nem először fordul elő vele azonban, hogy egy ilyen „kedves” sofőrbe „fut bele” a Tüke busznál. Lehet az egy kora reggeli járat, amit azért nem indítanak a kiírt időpontban, 6.05-kor, mert a menetrend csak tájékoztató jellegű.
Másik eset: csak azért vegyen buszjegyet, mert több csomagja van a kelleténél, amit egyébként végig a kezében tart. Vagy mint a most vasárnapi történet: nem taxi a busz! A sofőröktől egy picit több tolerancia lenne elvárható. Mert nem mi vagyunk a Tüke buszért, hanem ők vannak az utasokért... elvileg.
M. A.