2024.12.03. 08:00
A pénztáraknál résen kell lenni
Érdeklődéssel olvastam az önkiszolgáló kasszák átveréséről szóló cikket, és arra gondoltam, hogy ezek szerint az automatáknál a boltnak, míg a hagyományos pénztáraknál a vevőnek kell résen lennie.
![pénztárak önkiszolgáló](https://cdn.bama.hu/2024/12/aqfjSKiSWnggnySdOJm-uw3Mrd9oEoyXOUTOxpnS0v0/fit/1200/800/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzYxMjFiZDQ1MTAwODQ3YmNhMDQwNDcyZDUwODZlNjgz.jpg)
Forrás: MW
Előbbinél egyébként felettébb bosszantó, amikor a kisebb súlyú termékeket, például az egy zsemlét nem érzékeli a szerkezet, és hosszú perceket kell várni, mire a szolgálatot teljesítő alkalmazott a vevő segítségére siet. Ahogy a kijáratnál lévő vonalkódleolvasó se könnyíti meg a vásárló dolgát.
Aki ezt kitalálta, annak javaslom, hogy próbálja egyszer átverekedni magát úgy a "sorompón", hogy két szatyor van a kezében, miközben a blokkon lévő vonalkódot próbálja valahogy odaérinteni a leolvasóhoz. Számtalanszor láttam, hogy a vevő próbálja belőni a megfelelő távolságot, hogy a szerkezet leolvassa a blokkon lévő információt, és miután ez nem sikerül, a szatyrát a földre teszi, bízva abban, hogy így könnyebben boldogul, de abból meg kiborul minden. És mi a következmény? Ideges, bosszús vásárló.
A hagyományos pénztárak se megbízhatók
A hagyományos kasszáknál meg a pénztárosok munkája miatt kell nagyon résen lenni. A legutóbb is három különböző felvágottat vásároltam, a darabszám stimmelt, de legdrágábból kettőt ütött be a pénztáros, a legolcsóbból pedig egyet sem. A pittyegések száma a kasszánál tehát rendben volt, csak a mögötte lévő tartalom volt hibás. A vevő kárára természetesen.
Név és cím a szerkesztőségben
Ha érdekeset látott, hallott, mondja el nekünk! A 06 30/3511-111-es számon várjuk hívását minden hétköznap 8 és 16 óra között.