2024.12.07. 11:00
Kötelező lesz az Ügyfélkapu+, de nekem nincs okostelefonom! Mit csináljak?
Ismerősöm egy baranyai könyvelőirodánál dolgozik, ő mesélte a következő történetet. Mint ismert, az Ügyfélkapu 2025. január 16-tól megszűnik. Ezután az Ügyfélkapu+-t vagy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást kell használni, hogy továbbra is zavartalanul jelentkezhessünk be a weboldalakon és alkalmazásokban.
A szolgáltatás használatához a kisvállalkozóknak is rendelkezni kell Ügyfélkapu+ regisztrációval, okostelefonnal vagy tablettel és egy hitelesítő alkalmazással. Na itt van a probléma!
Nem tudják használni az Ügyfélkapu+-t
A könyvelőirodák már megpróbálták segíteni ügyfeleiket az Ügyfélkapu+ regisztrációban, de a folyamat komoly akadályokba ütközött. A legnagyobb nehézségek az idős kisvállalkozók körében jelentkeznek, akik gyakran még hagyományos nyomógombos telefonokat használnak, és 60-70 éves koruk miatt nehezen birkóznak meg az új technológia követelményeivel. Sokan közülük már nyugdíj közeli vagy nyugdíjas korúak, és egyszerűen nem rendelkeznek okostelefonnal. Ez pedig azt jelenti, hogy a regisztrációt sem tudják elvégezni.
Sok kényszervállalkozó van, aki egyrészt nem tud venni több százezer forintért telefont, de ha még tudna is venni, a használatához nem ért. Van aki azt mondja, inkább feladja a vállalkozását, mert nem tudja kigazdálkodni az okostelefont havi mobilszámlával. Elmennek inkább a nyugdíj előtti álláskeresési segélyre.
Szerintem ez sok könyvelőirodánál és idős vállalkozónál probléma. A döntéshozók átgondolták egyáltalán, hogy ennek milyen következményei lesznek akár a kisvállalkozói szektorban akár a könyvelői munkában (leépítések)? Hogyan lesz ez a dolog a jövőben?
Név és cím a szerkesztőségben
Ha érdekeset látott, hallott, mondja el nekünk! A 06 30/3511-111-es számon várjuk hívását minden hétköznap 8 és 16 óra között