Postabontás

2025.01.06. 08:00

Az Ügyfélkapu Plusz regisztráció akadályokkal teli – dühöng olvasónk

Fontos határidő közeleg. Január 16-tól már a szokásos módon nem lesz elérhető az ügyfélkapu, az Ügyfélkapu Pluszra való regisztráció nehézséget okoz - jelezte olvasónk.

Miért olyan sürgős az Ügyfélkapu Plusz? – fogalmazódott meg a kérdés nemrég egy olvasói hozzászólásban. Én azt szeretném megtudni, hogy miért van egyáltalán szükség erre a változtatásra? A regisztráció nem egyszerű, legalábbis az én tapasztalataim ezt mutatják. Egyelőre nem is jártam sikerrel. 

ügyfélkapu plusz regisztráció
Az Ügyfélkapu Plusz regisztráció sokaknak okoz nehézséget
Fotó: H. Baranyai Edina / Forrás: MW

 

Az Ügyfélkapu Plusz regisztráció az okmányirodában a legegyszerűbb? 

Mikor a családom tagjai azt mondták, hogy személyesen az okmányirodában lehet csak az Ügyfélkapu Plusz regisztrációjával kapcsolatos ügyeket elintézni, nem hittem nekik. Úgy gondoltam, hogy ez a 21. században elképzelhetetlen. Aztán kaptam egy figyelemfelhívó e-mailt, amiben arról tájékoztatnak, hogy a felhasználónévvel és jelszóval történő ügyfélkapus bejelentkezési mód 2025. január 16-tól biztonsági okok miatt megszűnik, illetve figyelmeztetnek arra, hogy készüljek fel időben az Ügyfélkapu megszűnésére, és válasszak új azonosítási módot.

Nos, én megpróbáltam, és akkor még mindig hittem abban, hogy nem kell az ügyintézés miatt személyesen felkeresnem az okmányirodát. Gondoltam a legegyszerűbb az, ha letöltöm a telefonomra az alkalmazást. Nem jártam azonban sikerrel, mert csak a személyi igazolványom kiállításának időpontja 2021. előtti, így az alkalmazás letöltése nem kivitelezhető. Még ekkor se adtam fel azonban a reményt, ezért megpróbáltam videochaten is a regisztrációt. Beszkenneltem a személyi igazolványom, készítettem magamról egy fotót, a valóban viszonylag egyszerűen kezelhető program utasításainak megfelelően, majd azt írta ki a telefonom, hogy várakozzak az ügyintéző jelentkezésére. Várakoztam, várakoztam, majd egyszer csak a következő felirat jelent meg a kijelzőn: regisztráció törlése. És ezen a ponton feladtam. Nem volt más választásom, foglaltam időpontot az okmányirodába. Legkorábban tíz nap múlva tudnak fogadni, ami azért szerencsés, mert legalább még 15-e előtt el fogom tudni intézni a regisztrációt. Kíváncsian várom azonban a napot, mert az az érzésem, hogy ott is majd lesznek bonyodalmak. Erősen kétlem, hogy ilyen mennyiségű ügy mellet az időpontot tartani tudják, de hát, lehet, hogy tévedek... majd meglátjuk. 

Arra lennék viszont nagyon kíváncsi, hogy az idős emberek hogyan ugorják meg ezeket az akadályokat? 

Akinek nincs családja, vagy nem a közelben élnek a hozzátartozói, azoknak vajon ki segíti az ügyintézésben? Persze az is kérdés, hogy ha a regisztrációs akadályokon át is verekszik valahogy magukat, akkor az új ügyfélkaput hogyan fogják majd tudni használni. Mert az okostelefon alkalmazása sokaknak kihívás, és sokaknak éppen ezért nincs is ilyen készüléke. Tényleg ennyire szükséges ez az újítás? 

Név és cím a szerkesztőségben

Ha érdekeset látott, hallott, mondja el nekünk! A 06 30/3511-111-es számon várjuk hívását minden hétköznap 8 és 16 óra között.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!