szponzorált tartalom

2019.01.11. 16:24

2019 év végéig még kötelező kiadni a felírási igazolást az e-recept kapcsán

2017. november 1-jétől kezdte meg működését az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT), ettől a dátumtól kezdve a közfinanszírozott egészségügyi intézmények ide töltik fel a betegek ellátása során keletkező összes dokumentumot. Ilyen dokumentum az eRecept is, amely a korábbi papírrecept digitális változata.

Bevezetésével a receptfelírás és -kiváltás, ezen keresztül a gyógyszerezés is biztonságosabbá és hatékonyabbá vált.

A gyógyszerfelírás rendje továbbra is változatlan maradt, vagyis ahogyan korábban, most is az orvos írja fel a szükséges készítményeket. Betegség, rutinvizsgálat vagy rendszeres ellenőrzésesetén a páciens felkeresi orvosát, aki elektronikusan „felírja a receptet” (azaz elkészül az eRecept, amelynek adatai bekerülnek a Térbe), és erről felírási igazolást ad ki.

A gyógyszerkiváltás folyamata sem változik: a felírt készítményeket a papír alapú felírási igazolással válthatja ki az ellátott, vagy részére bárki más. Amennyiben a beteg saját maga részére szeretné kiváltani a gyógyszereit, úgy azt eSzemélyivel, vagy a személyazonosító okmány és a TAJ kártya együttes bemutatásával teheti meg, ezesetben nincs szüksége a felírási igazolásra. Amíg az eRecepthez kapcsolt meghatalmazási rendszer kialakítása nem fejeződik be, a betegbiztonság érdekében a felírási igazolás biztosítja a nem saját részre történő kiváltás lehetőségét.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában