Hirdetés

2022.11.29. 10:36

Őszi kirándulás és egészséges étkezés

Az őszi természet a hazai rétek és erdők bebarangolására hívogat. Mikor máskor töltődhetnénk fel a szükséges energiával, mint akkor, amikor a természetben a színek egész sora vesz körül minket, a sárgától a narancssárgáig és a pirostól a barnáig?

Forrás: Shutterstock.com

Fotós: Maridav

Az őszi utazás örömet okoz

Nincs se túl meleg, se túl hideg. Ez az időszak tökéletes alkalom arra, hogy elutazzunk valahová, még mielőtt a tél végleg beköszönt. Nem mintha a hó nem okozna örömet, hiszen a tél egy csodálatos évszak, de az utazás egy kicsit könnyebb, ha az utakat nem borítja hó vagy latyak.

Fél útra kelni, mert fogyókúrába kezdett?

Azoknak, akik felvették a harcot a plusz kilók ellen, az utazás előtt egy fontos kérdést kell megválaszolniuk. Hogyan lehet megtartani a fogyókúrát utazáskor? Szakítsa meg a diétát, vagy vigye magával a megengedett ételeket, és készítse el azokat ott, saját maga? Egyikre sincs szükség!

Még a szabadságon is megfelelően étkezhet

Szabadságra végül is azért megyünk, hogy pihenjünk. Ha állandóan a tűzhely körül futkosunk, vagy stresszelünk amiatt, hogy a fogyásban ugyan elértünk már némi sikert, de a szabadság után újra a nulláról kell mindent kezdenünk, biztosan nem fogjuk élvezni az utat. Még egy olyan szabadságon is, ahol az étkezés benne van az utazás díjában, rendesen étkezhet, csak figyeljen oda arra, hogy mit eszik.

  • Kerülje a fehér kenyeret és péksüteményeket.
  • Az olyan köretek helyett, mint a burgonya vagy a tésztafélék fogyasszon inkább zöldséget.
  • Az édességeket és a cukrozott italokat felejtse el.
  • Igyon tiszta vizet vagy cukrozatlan teát. Ne becsülje alá az ivási rend betartását.
  • Fogyasszon főként halat, tenger gyümölcseit, sovány húsokat, tejtermékeket, dióféléket, magvakat, egészséges zsírokat, alacsony szénhidráttartalmú gyümölcsöket és alacsony szénhidráttartalmú zöldségeket.
  • Ügyeljen a rendszeres étkezésre. Kövesse az otthon megszokott gyakorlatot, vagy próbáljon meg minél közelebb kerülni hozzá.
  • Az egyszerű cukrokat hagyja ki az étrendjéből és részesítse előnyben az összetett szénhidrátokat.
  • A szeszes italok és a fogyókúra szintén nem illik össze, de ha elfogyaszt egy pohár száraz bort, semmi sem fog történni.
  • Elhúzódik a lefekvés ideje? Lefekvés előtt 2 órával fogyasszon el egy kis harapnivalót, hogy ne feküdjön le éhesen.

Ne feledkezzen meg a mozgásról

Az őszi természet varázslatos, energiával tölt fel és javítja a hangulatunkat. Sétáljon, szívjon friss levegőt, élvezze, hogy nem kell a mindennapok gondjaival foglalkoznia. Sétáljon az erdőben, vagy fedezze fel a kulturális látnivalókat, amelyekről eddig talán nem is tudott.

Tippünk: A túrára csomagoljon egy kis harapnivalót, ez biztosan jól fog jönni. Az alacsony szénhidráttartalmú gyümölcsök felfrissítenek és pótolják az elvesztett folyadékot, míg egy fehérjeszelet segíthet az éhség csillapításában.

Alaposan aludja ki magát

Míg otthon minden este beállítjuk az ébresztőt, nehogy reggel elaludjunk, a nyaraláson megengedhetjük magunknak azt a luxust, hogy kikapcsoljuk. A megfelelő alvás támogatja az immunrendszer és az anyagcsere megfelelő működését, és a szervezet képes lesz megfelelően kezelni a fehérjéket is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában