2024.12.20. 08:00
Új márkákkal bővült 2024-ben az AutóCity Zrt.
A nehéz 2024-es évben is újabb mérföldkőhöz érkezett az AutóCity Zrt. A Seat és Cupra márkákkal bővítve portfólióját a Volkswagen-csoport, illetve az importőr Porsche Hungária immáron öt márkáját képviseli. A cég 2024-es évéről Liszácz Mihály vezérigazgató beszélt.
Liszácz Mihály vezérigazgató, AutóCity Zrt.
– A kiugróan jó tavalyi év után nehezebb 2024-re számítottunk, és sajnos különösen az első félév gazdasági folyamatai okán a terveket sem tudjuk maradéktalanul teljesíteni. Bár általában jók a márkák eredményei, a költségeink is jelentősen nőttek. Nehéz, kiszámíthatatlan, hullámzó év volt ez, és a legrosszabb, hogy tervezhetetlenül alakult. Mi általában jól tervezünk, ám az elmúlt 30 évben mióta itt vagyok, most voltunk a legmesszebb a terveinktől.
– A fejlesztések terén viszont látványosan előrelépett az AutóCity Zrt.
– Az elmúlt hat év rendkívül intenzív fejlesztési ciklusa során a mai kor színvonalához viszonyítva is kimagasló fejlesztéseket hajtottunk végre. Idén szerettünk volna a tempón lassítani, amit többször is újragondoltunk. Ennek eredményeként folytattuk az energetikai beruházásainkat, a Budai Vámnál (Škoda, SEAT és CUPRA márkakereskedések) megtöbbszöröztük a napelem-kapacitást, így már önellátó a létesítmény. Szekszárdon a karosszérialakatos és fényező üzemre is 50 kW-os napelemes rendszert telepítettünk. Két új márkával bővültünk Pécsett Škoda márkakereskedésünk mellett: belső átépítéssel és környezetfelújítással egy impozáns Seat- és Cupra-szalont alakítottunk ki. A központi telephelyünk előtti területen pedig hosszas tárgyalások után ki tudtuk bővíteni ügyfélparkoló-kapacitásunkat, ide 150 kW kapacitású, négy gépkocsi töltésére alkalmas elektromosautó-töltőt is építettünk, egyúttal használtautó-telephelyünk is megszépült.
Látványos eredménye ugyan még nincs, de fontos, hogy szintén hosszas tárgyalások után megvásároltuk a Diósi úti telephely melletti ingatlant is, melynek integrálását követően jelentősen nő majd ügyfélfogadó kapacitásunk, utcafrontunk pedig 330 méterre növekszik.
– A két új márka hogyan illeszkedik portfólióba?
– A SEAT márkával Baranya vármegyét fedjük le, a CUPRA esetében márkakereskedői megbízásunk Tolnára is kiterjed, így ezzel a két márkával az AutóCity a Volkswagen-csoport mind az öt volumenmárkájának képviseletét ellátja. Ősszel egy nagyon izgalmas időszak kezdődött a CUPRA életében, sorra érkeznek az új modellek. A legfrissebb újdonság a győri Audi-gyárban készülő CUPRA Terramar, amit nagyon vártunk már. Gyönyörű, sportos SUV, az árazása is jól sikerült, ugyanazt a sikert várjuk tőle, mint a többi CUPRA modelltől.
– A CUPRA úgy tűnik, tökéletes választ ad az aktuális felhasználói igényekre, ennek köszönhető a sikere?
– Európa legdinamikusabban fejlődő márkája, mely mind külső megjelenésében, mind beltéri dizájnjában egyedit, különlegeset kínál, és ehhez úgy tűnik, ügyfeleink vonzódnak.
– A SEAT visszafogottabb megjelenést, de hasonló megbízhatóságot és kedvezőbb árat kínál.
– A latinos temperamentum a SEAT modelljeit is áthatja, itt a modellpaletta is más összetételű. Az ügyfelek ezeket az autókat is kedvelik, az ősszel indult akció, melynek keretében a DSG-váltót felár nélkül adjuk, és a raktárkészleten levő járművekre kiemelt kedvezményeket biztosítunk, nagyon népszerű.
– A Škoda pedig újra a hazai értékesítési lista elejére került…
– Ennek oka egyrészt a szállítási nehézségek megszűnése, másrészt a JOY modellek rendkívül kedvező árképzése, amire jelentős szerződésszám-növekedéssel reagált a helyi és országos autópiac. Emellett szinte a teljes modellpaletta megújult. A Škoda ma modern és a cégcsoport csúcstechnikáját hasznosító modelleket kínál, a legújabb modell a néhány hete bemutatott, tisztán elektromos hajtású Škoda Elroq kompakt SUV.
– A paletta csúcsán az Audi áll, itt is éppen átalakul a kínálat.
– Tíz új Audit várunk a közeljövőben, és már megérkezett az A4 utódja is, amely az új elnevezési rendszerben az A5 nevet kapta. A Q7 és Q8, illetve az év végén a Q5 is megújult ebben az évben, és az elektromos meghajtású Audik kínálata is folyamatosan bővül. Az új modellekkel komoly növekedést várunk a márkánál, mellyel Baranya mellett Tolna és Somogy vármegyét is lefedjük.
– A konszern névadója a Volkswagen, itt hogyan változott a paletta?
– Ez a márka teljesített a legkiszámíthatóbban ebben az évben, mondhatjuk úgy, hogy hozta a formáját. A kedvező árú, de jól felszerelt Start változatok nagyon népszerűek, például a kategóriateremtő és szegmensében máig meghatározó, idén megújult Golf most felszereltségéhez, műszaki tartalmához és prémiumkiviteléhez képest rendkívül kedvező áron, már 8,5 millió forinttól elérhető. A legendás Transporterből most fut ki a heteken belül érkező, vadonatúj hetedik generációval párhuzamosan kínált, rendkívül népszerű hatodik generáció. A megújult Crafter továbbra is jól teljesít, az Amarok pedig visszatért a piacra, és az újdonságot kedvezően fogadták az ügyfelek. A Caddynél változatlanul elérhető a személy- és haszonjármű-kivitel, a tisztán elektromos ID. A Buzz után pedig még mindig megfordulnak az utcán.