top 100

2020.12.22. 00:00

A Penthe Autóháznak az Ügyfél a legfontosabb

Ötszázezer Opel autót tartanak számon Magyarországon. Ennek a márkának van az egyik legtöbb márkaszervize az országban, melynek az egyik legrégebbije itt Baranyában található.

1997-et írtunk, amikor megnyitotta kapuit Pécsett, a Pécsváradi út 8. szám alatt a Penthe Autóház, Opel márkakereskedés és szerviz. A cég idővel az egyik legmeghatározóbb, legmegbízhatóbb márkaszerviz lett Dél-Dunántúlon. Baranyában és Somogyban főleg az Opel márkákat értékesíti és forgalmazza, míg Baranya és Tolna megyében az Isuzu márkák kelendőek.

– Szlogenünk: Korrekt cég, profi kiszolgálás. Megbízhatóságra, precizitásra, pontosságra törekszünk. Korábban is nagyon fontos volt, hogy a vevők elvárásait teljesítsük, ez a mai világban már nem elég – mondta Fekete Attila ügyvezető igazgató. – Az ügyfélvárakozásokat ma már meg kell haladni, ez evidencia, és ez még csak nem is különlegessége egy jó cégnek. Az persze nem mindegy, hogy mit és hogyan tesz az ügyfélélmény fokozására egy vállalkozás. Csak beszél, marketingel magáról, vagy úgy is gondolkodik és cselekszik? A tíz-húsz évvel ezelőtti „ösztönös” ügyfélkezelés helyett ma már pontosan követhető rendszereket kell használni, és érthető, jól kialakított – mondhatnám automatikusan működő – belső folyamatok kellenek. Olyanok, amik mérhetőek is egyben, hiszen számok adatok nélkül nincs kontroll, nincs pontos értékelés, elemzés. Márpedig ebben a rohamosan változó világban, az ezzel járó szintén változó ügyféligényekre reagálni kell.

A Penthe Autóház olyan speciális (komplett) vállalatirányítási rendszert használ, amelynek fontos eleme a CRM, azaz ügyfélkapcsolati modul. Ez tudja jól kiszolgálni, adatokkal ellátni a kifejezetten csak erre a feladatra alkalmazott kollégákat, akiknek többféle feladatuk is van.

Mivel a Penthe Autóháznál nem ott fejeződik be egy autóvásárlás, vagy javítás, hogy a kocsit átadják a vevőnek, hanem fontos az utánkövetés is. Mikor kell olajat cserélni legközelebb, mire kell odafigyelni, vagy milyen újdonságok vannak a nagyvilágban – erről mind értesítik ügyfelüket. És kifejezetten nemcsak a pozitív jelzésekre kíváncsiak – hogy ki mennyire elégedett az új autóval, a szervizeléssel, kiszolgálással –, hanem a kritikával, javító célú visszajelzésekkel is foglalkoznak, mert mint Fekete Attila elmondta, a dicséret jó érzés, de tanulni a kritikából lehet.

– Az Opel márka is komoly változáson megy keresztül. Éppen most teljes arculatváltáson megy át, logót, színt cserél, továbbá a gyári importőr is megváltozik, hiszen magánimportőr (a WAE) veszi át decembertől ezt a szerepet. A vállalkozás is „halad előre”, hiszen sok fejlesztés zajlik éppen most. Pályázati pénzből bővítjük a műhelyünket, a szerelő-műhelyben 300 m2-es bővítéssel hat szerelőállásból tíz lesz, aztán 60 milliós beruházással komplett energetikai felújítást hajtunk végre az épületeinken. Ezzel egyidőben átfogó továbbképzési, képzési projekt fut, hisz folyamatos képzés nélkül nem fejlődhet egy cég – ecsetelte az ügyvezető igazgató.

A Penthe Autóháznál minden megtalálható, ami az autóval összefügg: nemcsak új kocsikat árulnak, hanem szervizelnek, karbantartanak, fényeznek, biztosítást, illetve kölcsönt intéznek.

– Az ember egyik „legveszélyesebb” eszköze a gépkocsi, ezért fontos a karbantartása. Magyarországon az autók átlagéletkora 14 feletti, míg Nyugaton hat-hét év. Emiatt – is – nagy feladat és felelősség hárul a márkaszervizekre, hogy megbízhatóak legyenek az utakon futó autók. Hazánkban hárommillió autót tartanak nyilván, ebből 500 ezer Opel. Ennek a márkának az egyik legnagyobb méretű és legnagyobb ügyfélkörű bázisa Baranyában működik – tette hozzá mosolyogva Fekete Attila.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában