2010.10.06. 19:33
Mecsek-rali: a bajnokok sem hagyják ki
Jövő hét végén, október 15–17. között ismét a Mecsekben randevúzik a honi ralisport színe-java, ráadásul az első osztály évzáró versenye mellett ezúttal a historic Európa-bajnokság egyik futamának is otthont ad a Mecsek-rali.
A honi autósport számára valóban óriási siker ez, hiszen Magyarországon először rendeznek majd historic Eb-futamot. S hogy pontosan mit is jelent ez, milyen autókat láthat majd a várhatóan ezúttal is szép számú, több tízezres nagyságrendben a mecseki gyorsaságikra kilátogató közönség? Olyan huszonöt évnél idősebb versenyautókat, amelyek fiatalabb korukban a csúcstechnikát jelentették, s még most is felveszik a versenyt a többiekkel (a hazai historic rali mezőnyének eleje időeredményei alapján ott van az abszolútban a legjobb tizenöt-huszonötben). Így például a 47 induló között találunk majd jó néhány Porsche 911-est, de rajthoz áll Lancia Stratos, valamint Fiat Abarth 131-es is.
A historic Eb mezőnye mellett pedig természetesen az ORB, a ralibajnokság első osztálya randevúzik a sorozat idei utolsó állomásán. Jellemző a Mecsek-rali vonzerejére, hogy bár több géposztályban eldőlt a bajnoki cím sorsa, az aranyérmesek szinte egytől egyig itt lesznek, mert ezt a versenyt nem szívesen hagynák ki. Pedig a gazdasági válság az autósokat is utolérte, a szezon vége felé sokan már spórolásra kényszerülnek.
– Valóban így van, de azt hallottam, hogy jó pár pilóta inkább az előző futamokon spórolt, csak hogy itt lehessen – árulta el Jelen István. – Nyolcvanhatan indulnak majd, ami azt jelenti, hogy éppen a szezonzáróra gyűlt össze az idei legnépesebb mezőny.
A bajnokok közül itt lesz az abszolút első, az Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa páros is, igaz, nem a Mitsubishi Lancer EVO IX-essel. Ha már Mecsek-rali, szereztek egy „helyi” gépet: annyira megtetszett nekik a pécsi versenyző, Hering Gyula Honda Civic Type-R-je, hogy az év utolsó futamára kölcsönvették tőle.