Nem jó üzenet, ha feltételekhez szabják a támogatást

Rajnai-Zsíros Krisztina

Örömmel tapasztalhatjuk, hogy az elmúlt 5-10 évben sokat fejlődtek a vállalatok abból a szempontból is, hogy a társadalmi felelősségvállalásra miként tekintenek. Egy szükséges PR-eszközként vagy lehetőségként, hogy egy hazai, helyi vagy országos jó célt támogassanak? Valószínűleg bőven akad olyan szervezet is, amelyeknek ebben az egészben fontosabb a reklámfogás, mint maga az adományozás.

Egy számunkra kedves alapítvány vezetője mesélte nemrégiben, hogy az egyik cégtől kapott levélben az állt, hogy szívesen támogatják a szervezet tevékenységét több százezer forinttal, de cserébe kérik, hogy az alapítvány közösségi oldalán adjanak hírt arról, hogy milyen „jó fej” céggel hozta őket össze a sors.

Az alapítvány vezetője nem hezitált, elutasította a lehetőséget, hiszen – bár nyilván jól jött volna a támogatás – nem tekinthetnek rájuk hirdetési felületként. A helyzet komikuma, hogy ha a támogatást csak úgy, feltételek nélkül odaadták volna, az alapítvány egyébként is beszámolt volna a követőinek arról, hogy milyen öröm érte őket. 

Sok cég tehát még nem találja a szerepét a társadalmi felelősségvállalásban, illetve mint minden tekintetben, ez esetben is nagyon sok minden függ a cégvezetőn. Nemcsak az számít, hogy mennyi pénzt szán erre a vállalat, hanem hogy kire bízzák a program megvalósítását, tehát mennyi energiát fektetnek abba, hogy az a bizonyos összeg valóban jó helyre kerüljön.