Ne féljünk az újdonságoktól

2025.01.15. 16:40

Ügyfélkapuzárási pánik?

Egy lépés a digitális ügyintézés felé, megszűnnek a kormányhivatalok? Az ügyfélkapu plusz nem ördögtől való dolog.

Az elmúlt években a digitális ügyintézés egyre nagyobb teret hódított Magyarországon, és ennek egyik legfontosabb sarokköve az Ügyfélkapu volt. Az elektronikus kormányzati ügyintézés megkönnyítette a mindennapokat: adóbevallást benyújtani, időpontot foglalni vagy éppen hivatalos dokumentumokat kérni mindössze néhány kattintással elérhetővé vált. Most azonban egy új szereplő lépett a színre: az Ügyfélkapu Plusz. De vajon tényleg a modernizáció következő nagy lépését jelenti, vagy csak egy újabb adalék az egyébként sem mindig felhasználóbarát rendszerben?

ügyfélkapu
Az ügyfélkapu megkönnyíti az ügyintézést 
Fotó: Vémi Zoltán / Forrás: MW

Megjelent az Ügyfélkapu Plusz

Az Ügyfélkapu Plusz bevezetése mögött az az igény áll, hogy a szolgáltatás még rugalmasabbá és személyre szabottabbá váljon. Az új rendszer többféle hitelesítési lehetőséget kínál, így például biometrikus azonosítást, ami kényelmesebbé és biztonságosabbá teheti az ügyintézést.

A magyar digitális infrastruktúra eddig nem mindig mutatott hibátlan teljesítményt. Az Ügyfélkapu Plusz sikerének kulcsa abban rejlik, hogy a rendszer mennyire tudja valóban szolgálni a lakosságot: mennyire lesz könnyen elérhető, átlátható, és zökkenőmentes az átmenet a régi rendszerből az újba.

Kérdés az is, hogy mennyire lesz képes a kormányzat elérni a kevésbé digitálisan jártas felhasználókat. Az idősebb generációk számára az ügyintézés már most is kihívást jelenthet, és ha az új rendszer nem kínál megfelelő támogatást, akkor sokak számára még nehezebbé válhat a mindennapi ügyek intézése.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!