Közélet

2013.03.08. 10:40

Közgyűlés elé kerül a buszügy

A Tüke Busz székházában a városfejlesztési bizottság ülést tartott, ahol kiderült, hogy ötven busz javítás alatt van.

Babos A. (Dunántúli Napló)

A közgyűlés tárgyalhat a jövő csütörtökön a pécsi buszközlekedés helyzetéről, feltéve persze, ha a többség megszavazza majd a napirendre vételt. Mindenesetre a városfejlesztési bizottság elnöke, Oszoli Dénes rendkívüli sürgősséggel fogja kérni, hogy tárgyaljanak erről, és hallgassák meg Árki Sándor, a Tüke Busz Zrt. vezérigazgatójának a beszámolóját a decemberi buszos akcióval kapcsolatos belső vizsgálat eredményéről.

Mindez pénteken, a Tüke Busz székházában hangzott el, ahol a városfejlesztési bizottság kihelyezett ülést tartott, Keresztes László Lóránt, LMP-s, és a bizottság korábbi MSZP-s tagja, Schmuck Roland kezdeményezésére. Schmuck a népjóléti bizottságba kerül, helyet cserél Tóth Bertalan pécsi frakcióvezetővel. Keresztes azt kifogásolta, hogy a bizottsági ülésen nem jelent meg sem Páva Zsolt polgármester, sem Csizi Péter alpolgármester.

Az is kiderült, hogy bár igaz az, amit Csizi mondott, hogy az államtól idén mintegy 640 millió forintra számíthat Pécs, de összesen tavaly 980 millió, 2011-ben pedig 1,1 milliárd forint érkezett állami kasszából.

Árki Sándor beszámolójában elmondta, hogy az egymilliárdos, kedvező kamatozású MFB-hitelről várhatóan március végéig születik döntés, utána határoznak arról, milyen buszokat vásárolnak, de hajlanak új járművek beszerzésére is. A DDRF Zrt.-től remélt kölcsönnel együtt mintegy 1,2 milliárd forintos keretük lenne, amelyen nagyjából 20 buszt vásárolhatnának. Erre a vezérigazgató szerint már holnap szükség lenne.

A Tüke Busz a PK Zrt. 161 járműből álló parkját bérli, ám szinte folyamatosan ötven busz javítás alatt van már egy jó ideje, a buszok átlagos életkora 15,2 év, ezen belül a Mercedeseké 9,6 év, az Ikarusoké 22,8 év. 

Szakszervezeti felvetél

Hofekker Ferenc, a szakszervezet vezetője, akit menesztettek a Tükétől, elnézést kért múltkori kijelentése miatt, nem gondolta komolyan a vezetés fenyegetését. Az új buszok beszerzését üdvözölte, de szerinte a veszélyes buszokat nem szabad kiengedni a forgalomba. Árki Sándor közölte, hogy nem engednek ilyen buszt a forgalomba.

Nagy Erzsébet, a Baranya Megyei Szakszervezetek Akcióegységének képviseletében kérte Hofekker azonnali visszahelyezését, és azt, hogy a belső vizsgálat terjedjen ki a vezérigazgató felelősségére is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!