2021.10.25. 07:00
Rendszerhibának hitte olvasónk az olcsó jegyet
Nem hitt a szemének olvasónk, mikor Budapestre megvette a vonatjegyet a napokban.
A fővárosba akartak utazni Pécsről a párjával, és azon morfondíroztak, mivel éri meg jobban, autóval vagy vonattal. A kérdés hamar eldőlt, mikor a Magyar Államvasutak honlapján kiválasztották a napot és a vonatot (Misina IC), megdöbbenve vették észre, hogy 2399 forintba kerül egy személynek az út.
Gyorsan meg is vették a jegyet az interneten keresztül. Azt feltételezték, valamilyen rendszerhiba lehet, hisz jóval többe, majdnem duplájába kerül egy teljes áru jegy, helyjeggyel együtt Pécsről a fővárosba. Kiderült, az okosjegy tette olcsóbbá a vonatközlekedést, amit ősszel vezettek be a pécsi vonalon, ám kevesen tudnak róla.
– A MÁV-START szeptember 7-én vezette be a Budapest–Pécs vonalra is az okosjegyet, az ára a pécsi vonalon közlekedő vonatokra: Sárbogárd és Pécs, valamint Budapest és Dombóvár, Szentlőrinc vagy Pécs között másodosztályon 2399 és 2999, első osztályon pedig 3299 és 3699 forint – közölte megkeresésünkre a vasúttársaság sajtóosztálya.
Az okosjegyek kizárólag digitális formában, azaz a MÁV applikációjában és az új ELVIRA felületén vásárolhatók meg. A lényege: minél korábban vesszük meg a vonatjegyet, annál nagyobb a kedvezmény, akár 40–50 százalékot is spórolhatunk így a teljes árú jegyhez képest. Az ár már tartalmazza a helyjegyet is, így semmilyen pótjegyet nem kell venni az okosjegy mellé. Az első osztályra is megvásárolható, bizonyos esetekben még olcsóbban is, mint teljes áron a másodosztályra.
Hatezer fogyott
A MÁV-START idei fontos újítása a jelentős kedvezményeket biztosító okosjegy bevezetése volt, május óta minden szegedi intercityre, június óta pedig a nyári időszakra a balatoni intercity és expresszvonatokra is elérhető volt. A pécsi vonalon az okosjegy szeptember 7-i bevezetése óta hatezer jegyet adtak el, ami azt jelenti, naponta átlag kétszázan már az olcsóbb jeggyel utaznak. A MÁV jövőre az okosjegyek kiterjesztését tervezi további vonalakra is.