Egyéb

2005.01.26. 07:24

Ne féljünk a törpétől!

Elektromos és benzines motorok dolgoznak vállvetve a jövő autóinak hajtásán. Egyre gyakrabban jelentkeznek a gyártók környezetbarát kocsikkal. Legutóbb a Suzuki mutatta be új fejlesztését, a Suzuki Twint.

BAMA

[caption id="" align="alignleft" width="320"] A retikülök mellé a bevásárlószatyrok már nem férnek be. A kocsi utasaival együtt 150 kilogramm terhet cipelhet.
[/caption]

A járókelők nevetve fordulnak a négykerekű csöppség után. A járgány olyan kicsi, hogy aki nem figyel, megbotlik benne. A kétüléses autó barátságos külseje azonban a legkorszerűbb technikát rejti. Orrában két motor dolgozik, egy hét lóerős villanymotor és egy 44 lóerős benzines. A Suzuki a fogyasztáscsökkentés és a károsanyag-kibocsátás mérséklése érdekében boronálta öszsze a hajtóműveket.

A kis Suzuki kellemesen vezethető. Négyfokozatú hidrodinamikus automatikus nyomatékváltója menet közben nem rángat. Nagyszerűsége a karosszéria vonalvezetésében is megmutatkozik. A Twin 2,74 méter hosszú, a helytakarékosság az egyik fő erénye. Miniatűr a csomagtartó is, két üdítősrekesz fér el a hátsó ablak nyílásán át behelyezve.

Nagyobb helyre nincs szükség, hiszen a Twin utasaival és csomagjaikkal együtt 150 kilogramm terhet cipelhet. Tökéletes méret két hölgynek és retiküljeiknek. A fronthajtásos törpe egy forgalmi sávon megfordul. Fogyasztása vegyes használat közben 4,4 liter száz kilométeren. Városi forgalomban a start-stop automatikával kiegészülve három literrel is beéri. Egy hibája van a Suzuki Twinnek. Kizárólag Japánban kapható. Hazájában – átszámítva – 2,4 millió forintba kerül. Villanymotor nélküli változata kilencszázezer forinttal olcsóbb.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!