Egyéb

2005.09.16. 00:00

Egészségesebb, ha napraforgóolajat tartalmaz

BAMA

[caption id="" align="alignleft" width="185"] Egyszerű, de egészséges étel
[/caption]A margarin méltán hódította meg a fogyasztók szívét: finom, könnyen kenhető, vitaminokban gazdag, és mindezek mellett az egészségünket is óvja. Jótékony hatású összetevői, előnyös olaj- és zsírtartalma révén a margarinfogyasztás hozzájárulhat az agyvérzés, az infarktus és az érelmeszesedés kialakulásának elkerüléséhez. Kiemelten jótékony hatású az olyan margarin, amelynek összetevői között megtalálható a napraforgóolaj. E-vitaminban, telítetlen zsírsavakban gazdag, és fontos szerepet játszik a szervezet egészséges működésének szabályozásában.
A margarint értékes növényi olajokból, vagyis tropikus olajokból és repce-, illetve napraforgóolajból készítik. A napraforgóolaj a legismertebb, legkedveltebb olajfajták közé tartozik. A szervezet számára fontos többszörösen telítetlen zsírsavtartalma magasabb mint 60 százalék, hiszen
a növényi zsiradékok nagyrészt telítetlen zsírsavakat tartalmaznak. Ezek lényegesen egészségesebbek mint a telített zsírsavak, amelyek az állati zsiradékok jellemzői. Tudományos vizsgálatok igazolják, hogy a telített zsiradékok szerepet játszanak az érelmeszesedés kialakulásában, agyvérzésre és infarktusra hajlamosítanak. A telítetlen zsírsavakat a szervezet nem tudja előállítani – ezért nevezzük esszenciális zsírsavaknak –, így az élelmiszereinkből kell megszereznünk a szükséges mennyiséget. Hiányuk akár betegséget is okozhat. Emellett fontos szerepük van a sejtépítésben, az immunrendszer működésében, a különböző anyagcsere-folyamatokban, vagyis a szervezet egészséges működésének szabályozásában.
A margarin tehát a szervezet számára nélkülözhetetlen és jótékony hatású alapanyagokból készül, zsírtartalma alacsonyabb mint az állati zsiradékot tartalmazó vajé. Ráadásul A-, D- és E-vitamin-tartalma révén hozzájárul a megfelelő vitaminfelvételhez. Éppen elegendő állati zsiradékot fogyasztunk, nem hiányoznak további, érrendszerünket megterhelő élelmiszerek az étrendünkből.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!