Egyéb

2005.09.17. 00:00

Minden étkezésnek megvan a maga ideje

Testünk kiegyensúlyozott működéséhez szükség van a rendszeres táplálékbevitelre. Belső óránk pontosan megmutatja, mikor milyen ételt tud legjobban hasznosítani a szervezet.

BAMA

Reggeli 7 és 9 óra között
Ha édes péksüteménnyel kezdi a napot, úgy érzi, jóllakott. Igen ám, de még ebéd előtt lezuhan a vércukra, és az összpontosító képessége is csökken. Ha délelőtt nagy odafigyelést igénylő munkája van, inkább válasszon zsírban szegény, összetett szénhidrátokban gazdag ételeket.

Tízórai 10.30 és 11.30 között
Bátran tízóraizzon, lehetőleg gyümölcsöt vagy zöldséget. Sokkal jobb többször keveset enni, mint egyszer dugig jóllakni.

Ebéd 12 és 14 óra között
Ha nyugodt délutánja lesz, ehet magasabb zsírtartalmú ételeket. Egészségesebb azonban, ha az ebéd 45 százaléka zsír, 45 százaléka szénhidrát. Bármit eszik, ebéd után mindenképpen kívánni fogja a szunyókálást. Ezért célszerű erre az időre olyan munkát hagyni, ami nem igényel nagy összpontosítást.

Csokiszünet 14 és 15.30 között
Ha nem szenved kóros elhízástól, ne álljon ellen. Egy szelet csoki nem árt, és ráadásul megakadályozza, hogy vacsora előtt túl korán megéhezzen.

Kávézás 16 és 17 óra között
Veszélyes időszak. A szervezet  délután kettő és három, majd később, négy és öt óra között kívánja az alvást. Mielőtt kocsiba ül, igyon meg egy csésze teát, kávét, hogy tudjon figyelni.

Vacsora 18 és 20 óra között
Kerülje a bőséges esti étkezést. Zsírok helyett helyezzen hangsúlyt a szénhidrátra és a fehérjére. Ha kicsit feszült, és szeretne lehiggadni, kezdje a vacsorát salátával, zellerrel vagy spárgával. Ezek nyugtató hatásúak. Lefekvés előtt két órával már ne egyen, különben a táplálék megterheli a szervezetét.

Kevés alkohol 20 óra után
Amikor túl sok alkoholt iszik, nem lesz nyugodt éjszakája, ráadásul korán reggel fejfájás fogja ébreszteni.

Egy pohár tej 22 óra körül
A tejben található fehérje triptophant tartalmaz, amelyet az agy szerotoninná alakít. A szerotonin pedig közismerten nyugtató hatású. Lefekvés előtt ezért helyes triptophanban gazdag ételeket fogyasztani.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!