2011.05.06. 18:26
Százezres gázszámla is jöhet
Százezres gázszámláktól tartva kereste meg szerkesztőségünket több fogyasztó a villany- és gázórák egyidejű leolvasása kapcsán. Mint kiderült, a félelem nem alaptalan.
A riadalmat az új leolvasási gyakorlat kelti az emberek körében: az E.ON a korábban külön-külön járó villany- és gázóra-leolvasók helyett a jövőben minden háztartáshoz egy alkalmazottat küld, aki egyidejűleg jegyzi fel mindkét szolgáltatás fogyasztási adatait.
-------------------------------------------------------------------
Ön mindig időben befizeti a közüzemi számlákat? Szavazzon a középső hasábban!
-------------------------------------------------------------------
„...Akinek ősszel volt az utolsó végszámlája, most május elején újból leolvassa az E.ON, és végelszámolást készít. Az a fogyasztó, aki átalányt fizetett (az éves fogyasztás 1/12-ed részét), most akár több százezer forintos váratlan elszámoló számlára számíthat az átalányfizetés sajátossága miatt. A probléma fogyasztók ezreit érintheti csak Pécsett, a megye többi részéről nem is beszélve...” – részletezte a felmerülő nehézséget lapunk egy olvasója.
Megkeresésünkre az E.ON úgy tájékoztatott, hogy nem utolsó-sorban éppen a fogyasztók érdekében – hogy minél kevesebbszer „zaklassák” a leolvasók az ügyfeleket – döntöttek a cégnél a villany- és gázórák egyidejű leolvasása mellett. Utóbbi azonban nem csak a leolvasást, hanem a számlák kifizetésének idejét is egységesíti.
Az új elszámolás nem is okoz problémát a fogyasztásukat havonta jelentők számára, az éves átalánydíjasok esetében azonban valóban eredményezhet átmeneti torzulást. Ez különösen azok számára kedvezőtlen, akik most a téli fogyasztásukat kénytelenek egy összegben kiegyenlíteni – ahelyett, hogy tizenkét hónapra elosztva tehetnék ugyanezt.
Mint Varga Ivett, az E.ON szóvivője elmondta, az újdonság bevezetése kapcsán semmiféleképpen nem hárul plusz anyagi teher a felhasználókra, hiszen minden esetben az elfogyasztott mennyiségért fizetnek csak. Az elszámoló számlák postázási rendje az átmeneti időszak után ugyanúgy visszaáll az éves gyakoriságra.
Sok mindennel nem elégedettek a fogyasztók
A tavaly szeptemberben mintegy tízezer felhasználó megkérdezésével végzett kutatás szerint a fogyasztók egy dologgal maradéktalanul elégedettek, ez pedig a gázszolgáltatás folyamatossága – derült ki a Magyar Energiahivatal közleményéből. A gáz minőségének stabilitását és a fűtőértékről kapott tájékoztatást azonban már sokan kritizálják.
A fogyasztás mérésének pontosságát a felhasználók ugyanakkor nem kérdőjelezik meg. Évek óta kritikával illetik viszont az emberek a gázszámlák érthetőségét. Elégedetlenek a fogyasztók a gázszolgáltatók ügyfélszolgálataival, főleg azok telefonos elérhetőségével, illetve a panaszkezeléssel is. A felhasználók a gáz díjait rendkívül magasnak tartják, és aránytalannak a kapott szolgáltatást és az árat.
Megoldás részletre
Lapunk érdeklődésére Varga Ivett úgy tájékoztatott, hogy azok a fogyasztók, akikre megoldhatatlan terhet ró a „rendkívüli” elszámoló számlák kifizetése, kamatmentes részletfizetési lehetőséget biztosít a cég.
Ennek leírása nincs benne a tájékoztató levélben, részleteiért az ügyfélszolgálathoz kell fordulni. A fogyasztók számára biztosított átmeneti kedvezmény lényege, hogy a kamatmentes részletfizetés időtartama megegyezik az egyidejűi leolvasással érintett hónapok számával. Ha valaki csak szeptemberre várta az elszámoló számlát, és most kapja meg, az 4-5 havi részletre számíthat.