Nem fogják vissza magukat

2023.09.05. 20:00

Online is fikázzák a városi cégeket az ügyfelek

Legnagyobb jóindulattal is csak a közepesnél épphogy jobbra értékelik a pécsiek a vármegyeszékhely önkormányzata által fenntartott cégek tevékenységét.

Balikó Gergely

Fotó:

Legalábbis a Google erre szolgáló felületén. A meglepő kivételt éppen a fenntartó önkormányzat jelenti, ám ez esetben az esztétika árnyalja a képet.

Nem fogják vissza magukat a városlakók, ha a városi cégekkel kapcsolatos értékelésüknek és véleményüknek kell hangot adniuk. A Google-véleményekből meglehetősen vegyes, olykor kifejezetten lesújtó kép alakul ki a pécsi szolgáltatókról, cégekről.

A legrosszabbra a vízszolgáltató Tettye Forrásházat értékelte 109 felhasználó mindössze 3,2-es minősítést megadva cégnek. „Az ügyfélszolgálat segítőkészsége nulla. Véletlenül sem a megoldást keresik egy adott problémára, hanem hogy minél hamarabb lekoptassák az embert. (...)” – osztotta meg tapasztalatát egy ügyfél. A többi kommentet olvasva nincs egyedül ezzel a véleményével, mivel többen is a segítőkészség, sőt a hozzáértés hiányára panaszkodnak.

Hangyányival jobb a megítélése a Biokomnak, amely 3,4-es átlagot érdemelt ki 269 vélemény alapján. Volt, aki az ügyfélváró mérete miatt osztályozta egyesre a társaság teljesítményét. Egy másik értékelő saját történetét osztotta meg arról, hogy csaknem fél órával parkolójegye lejárta előtt büntették meg a parkolóőrök. A fórumon egyebek mellett a nem teljeskörűen elvégzett aszfaltozást és a szemetes utcákat is a cég szemére vetik a kommentelők.

A Pécsi Vagyonhasznosító Zrt.-n, amelynek élére furcsa módon választott új vezetőt a jelenlegi baloldali városvezetés, jobbára a szakmaiság és a kommunikációs készség hiányát kérte számon több felháborodott kommentelő, egyikük csupán annyit jelezve, hogy „nem készségesek”.

Ezzel együtt természetesen mindhárom cég büszkélkedhet olyan elégedett ügyfelekkel, akik nem restek megosztani pozitív tapasztalataikat a Google felületén. Mindenesetre szembeötlő az értékelések szélsőségessége, tehát a meglehetősen sok egyes értékékelés mellett akadnak szép számban olyanok, akiknek, hogy úgy mondjuk minden ötös. Ez esetben is van azonban kivétel. Az egyik minősítő az alábbiakat írta: „Egy fantasztikus csodálatos hely! :D Na jó, hivatal, ahol végzik a dolgukat.” – majd hármast adott némileg megnehezítve ezzel értékelése értékelését. A vagyonhasznosító 124 vélemény alapján lett 3,6-tal a legerősebb a városi cégek mezőnyében, amelyet egyedül az előzőktől eltérő profilú Pécsi Sport Nonprofit Zrt. 4,6-os átlaga előz meg 41 vélemény alapján.

Végül a fenntartóról, ugyanis a pécsi Polgármesteri Hivatal egy igen illusztris 4,4-es pontszámot mondhat magáénak – igaz, azt is mindössze 55 vélemény alapján. A többi hozzászólást végigolvasva szembetűnő, hogy a legtöbb magas pontszámot adó hozzászóló közül - akik között feltételezhetően nemcsak pécsiek vannak -, igen sokan emelik ki a városháza épületének méltán értékelendő szépségét.

Megkerestük a pécsi önkormányzat sajtóosztályát, azzal kapcsolatban, hogy miként értékelik a kapott értékeléseket, de választ egyelőre nem kaptunk.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!