2024.03.09. 13:40
Nagyon nem mindegy, hogy mit eszünk, fokozottan ügyelnek az élelmiszer minőségére
Az élelmiszerek minőségével kapcsolatban a DN Postabontás és sms rovataiban rendszeresek az olvasói észrevételek: van, hogy romlott tojással, vagy látszólag ép, de belül megfeketedett burgonyával, sok esetben penészes héjú déligyümölcsökkel találkoznak a boltban a panaszosok.
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) arra hívja fel a figyelmet, hogy ha a boltban, vásárlás közben élelmiszerbiztonsági, vagy minőségi problémával találkozunk, jelezzük észrevételünket az üzletvezetőnek, a mielőbbi megoldás érdekében. - Bármilyen egyéb, élelmiszerlánc-biztonságot fenyegető probléma észlelése esetén ajánlott bejelentést enni annak érdekében, hogy a Nébih vagy a területi szervek szakemberei kivizsgálhassák az esetet és megszüntethessék a szabálytalanságot - emeli ki a hatóság.
Bejelentés a nap 24 órájában ingyenesen hívható Nébih Zöldszámon(06-80/263-244) tehető, illetve az ingyenes Nébih navigátor mobil applikáción keresztül https://portal.nebih.gov.hu/navigator, vagy az [email protected] e-mail címen.
A Nébih – a területi kormányhivatalok közreműködésével – a beérkezett panaszt, bejelentést kivizsgálja, ha jogsértést tapasztal, megteszi a szükséges intézkedést. A bejelentő a vizsgálat befejezésekor a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről értesítést kap. Felhívják a figyelmet arra is, hogy a névtelen panasz vizsgálata mellőzhető, azaz a Nébih mérlegelheti, hogy lefolytassa-e az ellenőrzést.