Hírek

2005.01.17. 00:00

Ígérik: a külvárosban újra lesz élet

Vajta Zoltán

A főpolgármester is az éjszakai közlekedés átalakítását szorgalmazó civilek mögé állt. Ezentúl a külvárosokban sem áll meg az élet este tizenegy után.
Demszky Gábor védelmébe vette annak a civil szervezetnek a javaslatait, amelyet mindeddig ellenségként kezelt a BKV. Ennek a szervezetnek a tagjaira vadászott az ősszel a közlekedési vállalat saját munkatársai között. A főpolgármester felkérte Aba Botondot, a BKV vezérigazgatóját, hogy szervezzék át az éjszakai tömegközlekedést. Mégpedig úgy, ahogyan azt a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) javasolta.
Jelenleg a fővárosban 18 éjszakai járat közlekedik. Ám az átszállási kapcsolatok rosszak vagy hiányoznak. Több lakótelep és a budai hegyvidéki terület és a teljes XXIII. kerület megközelíthetetlen éjszaka tömegközlekedéssel.
A VEKE szerint többletkiadások nélkül ésszerűbbé lehetne tenni az éjszakai tömegközlekedést. Budapesten ugyanis éjjelente négyezer kilométert cirkálnak a szolgálati járatok. Ezek a buszok a BKV sofőreit szállítják. A civilek szerint fel kell engedni az utasokat ezekre a járatokra.
A VEKE 31 új éjszakai vonalat alakítana ki a szolgálati járatokból. Így mintegy egymillió ember számára javulna érezhetően az éjjeli közlekedés színvonala. Jelenleg közülük sokan csak autóval vagy taxival tudnak hazajutni este 11 után.

Éjjel itt is járnának

Farkasrét, Kelenvölgy, Márton-hegy, Németvölgy, Őrmező, Péter-hegy, Rákoshegy, Rákoskert, Rákoscsaba, Rózsadomb, Soroksár, Soroksár-Újtelep, Sváb-hegy, Törökkő, Törökvész, csepeli kertváros, Királyerdő, Centenáriumi lakótelep, káposztásmegyeri lakótelep, Gloriett-telep, Havanna lakótelep, Pesterzsébet, Alkotás út, Andrássy út, Budakeszi út, Istenhegyi út, Gyál, Nagykovácsi, Pécel.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!