Hírek

2005.07.08. 06:50

Alonso és Kimi is győzni szeretne

A száguldó cirkusz hazatér az angliai Silverstone-ba, a pilóták pedig a futam presztízséhez illő csatát ígérnek a rendkívül gyors pályán. Közben a FIA újabb tervekkel borzolja a kedélyeket.

Hegyi Áron

Az 1950-ben életre hívott Forma–1 versenysorozat első futamát május 13-án rendezték, méghozzá  Silverstone-ban (Nagy-Britannia). A tizenhármas szám ötvenöt évvel ezelőtt Nino Farinának hozott szerencsét, akinek Alfa Romeóját elsőként intette le a kockás zászló. Azóta szinte valamennyi legendás pilóta győzött legalább egyszer az autósport európai szentélyében. A teljesség igénye nélkül egy rövid lista: Fangio, Brabham, Fittipaldi, Prost (ötször is), Mansell, Senna és természetesen Michael Schumacher.

A legendás pilóták közül már csak a hétszeres világbajnok, Schumacher tekeri a kormányt, és meglehetős optimizmussal készül az angliai hétvégére. Bizakodását táplálja, hogy az elmúlt három futamon minden alkalommal a dobogón végzett. Ugyanakkor tisztában van vele, hogy a Renault-val és a McLarennel egyelőre nem tudják felvenni a versenyt. – Franciaországban, sajnos, a vártnál nagyobb volt a lemaradásunk – utalt arra finoman a címvédő, hogy csapattársa, Barrichello körhátrányban ért célba, míg őt magát, csak másodpercek választották el a lekörözéstől. – A harcot persze nem adjuk fel, a hátrányunk korántsem olyan nagy (a Renault-tól húsz, a McLarentől két pont választja el a vörösöket), mint azt sokan gondolják, ráadásul a szezon fele hátra van. Sok minden történhet még.

Schumacher nem szólt győzelemről, ellenben a világbajnoki pontverseny két éllovasa, Fernando Alonso (69 pont) és Kimi Räikkönen (45 pont) másról sem beszélt. Szakértők szerint a gyors angliai pálya inkább a wokingiaknak kedvez, mint a Renault-nak, abban viszont teljes az egyetértés, hogy a gumikra jó lesz vigyázni, mert a rendkívül gyors kanyarok hatalmas terhelést jelentenek az abroncsoknak. – A silverstone-i verseny hazai futam a Renault csapata számára és számomra is – mondta a pontverseny spanyol éllovasa. A pályától fél órára van a lakásom, és a csapat enstone-i gyára sincs messze. Az idény egyik legjobb versenye lesz, a pálya eleje rendkívül gyors, míg az utolsó szakasz lassú, technikás, azaz nagy figyelmet igényel. Még a kiszámíthatatlan angliai időjárás is összekuszálhatja a szálakat.

Kimi Räikkönen tavaly második lett Silverstone-ban, idén viszont határozott szándéka, hogy itt kezdi meg a felzárkózást. – Nagyon szeretek itt versenyezni, kedvemre való a pálya vonalvezetése, hiszen szinte alig kell lassítani. Ezzel pedig a nézők is jól járnak, hiszen a nagy tempónak köszönhetően izgalmas, érdekes versenyt fognak látni. Döntő lesz a megfelelő gumiválasztás és az optimális beállítások megtalálása. A Franciaországban leégő Williamsnek (Webber kettő, Heidfeld négy kört kapott Alonsótól) sem ártana egy jó eredmény.

Új szabályok 2008-tól, Mosley nem hagyja magát

Max Mosley, a sportágat irányító FIA elnöke levélben küldte meg a 2008-tól tervezett szabálymódosításokat. Csak egy gumiszállító lenne, és minden autóba egy motorellenőrző rendszert építenének, amit egy FIA álta megbízott gyártó szállítana. Visszatérnének a kézi váltókhoz, azonosak lennének a fékek, és csökkentenék a légterelőkkel elérhető leszorító erőt.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!