Hírek

2005.07.09. 00:00

Fordult a kocka Kispesten

A Kőbánya-Kispest állomásra (Kö-Ki) tervezett bevásárlóközpont tervét először a Fővárosi Közgyűlés lesöpörte az asztalról. A beruházáshoz szükséges övezet átsorolási kérelmének ügyében most fordult a kocka.

Vajta Zoltán

[caption id="" align="alignleft" width="320"] A látványterven kicsit másként néz ki a kőbánya-kispesti állomás, mint ahogy ma. Megújul és megszépül.
[/caption]Steinerné Török Katalin, Kispest polgármestere a napokban felkereste a budapesti városvezető politikusokat. Tárgyalt az MSZP és az SZDSZ frakcióvezetőjével is. Magyarázatot kért, hogy vajon mi lehet az ellenállás oka. Ismertette, miért előnyös a fővárosnak az építkezés a Kö-Ki-nél. A megbeszélés vége az lett, hogy hamarosan újra a közgyűlés elé kerül a javaslat. Mint kiderült, a koalíció nem azért szavazta le a beruházást, mert nem ért vele egyet, hanem mert nem tudta, pontosan miről van szó.
- Még most sem tudjuk pontosan, mit tervez a XIX. kerület - közölte Bőhm András. Az SZDSZ fővárosi frakcióvezetője szerint augusztusban újratárgyalhatják az ügyet, ha megismerik a megkötött szerződések részleteit. A politikus azt mondta, valószínűleg egy kisebb mértékű beépítést tartanának elfogadhatónak.
Gy. Németh Erzsébet, az MSZP frakcióvezetője a garanciákat tartja legfontosabbnak. Főleg azzal kapcsolatban, hogy milyen közlekedésfejlesztést vállalna magára a beruházó.
Steinerné Török Katalin épp ezzel győzte meg politikus kollégáit. A bevásárlóközpont építője ugyanis 2,2 milliárd forintért építene új metró- és buszállomást. A telket nem csak ezért kapta meg cserébe. Fizetett érte. Kispest 1,2 milliárdért, a BKV pedig mintegy 2 milliárd forintért adta el a beruházónak az ingatlant.
A polgármester szerint a West Endhez hasonló bevásárló központot és közlekedési csomópontot kell elképzelni a Kö-Ki-re. Az üzletházban ugyanúgy kis utcák lesznek, mint a Nyugati téri áruházban. Az üzleteken kívül ezek vezetnek majd a vonat- és metróállomásra, valamint a buszokhoz.
A tervek nem találtak kedvező fogadtatásra a környék lakói között. Legutóbb nyolcszáz tiltakozó aláírást gyűjtöttek össze. Steinerné úgy tudja, az aláírók többsége nem a környéken lakik, így vélhetően nem érintettek közvetlenül. A polgármester elismerte, hogy növelheti a forgalmat az intézmény. Ám a forgalom a gyorsforgalmi út mellé helyeződik át, ami messzebb van a lakóházaktól, mint a mostani út. A parkoló autók mélygarázsba kerülnek, amelynek szellőzőnyílása a lakóépületeknél magasabban lesz.
Schneller István, a fővárosi tervtanács elnöke korábban ellenezte a beruházást, sokallotta a beépítési sűrűséget. A kerület azóta átlagosan 75 százalékra csökkentette azt. Ebben benne van a metróállomás is a maga 97 és az Obi áruház, a maga a 45 százalékával. Ha ennél is kevesebbet engedélyeznének, a beruházó nem biztos, hogy vállalná a fejlesztéseket – vélte a polgármester.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!