Hírek

2005.09.29. 00:00

Formás színek: kék vagy ezüst?

Az októberi, ázsiai futamokon tisztázódik, hogy dupláznak-e a kékek vagy az ezüstös McLaren vigasztalódik a konstruktőrök elsőségével?

Árvay Sándor

[caption id="" align="alignleft" width="320"] Elöl Alonso, hátul Räikkönen, azaz vezet a Renault, mögötte a McLaren. A konstruktőrök versenyében fordított a helyzet. De mit hoz a végjáték?
[/caption]Egy esztendővel ezelőtt sokat suttogtak a Renault jövőjéről. Anyagi gondokat emlegettek, azt, hogy nem képesek tartani az évi 240 millió dolláros költségvetést. Még az is elhangzott, hogy a kékek idővel kiszállnak a gyorsasági autósportból. Patric Faure sportigazgatója talán e találgatásokra válaszolva fogalmazott akkor: „Ez a cég már hosszú ideje kötődik a Formula–1-hez, nem kezdő ezen a téren.”

Két futam van hátra az idei szezonból, s a kékek versenyben állnak, hogy Alonso egyéni világbajnoki címe mellé a konstruktőri elsőséget is megszerezzék. A legnagyobb ellenlábas a jelenleg két ponttal vezető McLaren Mercedes. Kedd óta a spanyolországi Jérez tesztpályáján próbálja mindkét csapat megtalálni a végső sikerhez vezető beállításokat.

A Renault épp az Alonso királyságát hozó hétvégi brazíliai futamon csúszott le – reményeik szerint időlegesen – a csapatok pontversenyének első helyéről. Nem csupán a két mcLarenes robogott feltartóztathatatlanul Interlagosban, de magával a kék autóval is gondok adódtak. Így aztán a két versenyző, valamint a tesztelésben segédkező Franck Montagny és Heikki Kovalainen a technikusok segítségével igyekszik kijavítani a hibát. Az ezüstcsapat kocsijaival Wurz és Pedro de la Rosa köröz majd a gyakorlások során.

– Meg kell nyernünk a konstruktőri világbajnokságot is! Így lenne egyértelmű, hogy az idén a Renault-ról szól az autósport története – fogalmazott Faure, utalva arra, hogy Alonso F1-elsősége mellett a Le Mans-i 24 órás verseny győzelme és a rali-világbajnoki cím is a francia cég pilótáinak kezébe került.

Hol járnak a Briatoréra leselkedő paparazzók?

Flavio Briatore, a Renault playboy stílusú „vezére” kifakadt:

– Senki sem gondolhatja komolyan, hogy a partik, társas öszszejövetelek határozzák meg az életem! Így aligha lehetne sikereket elérni, az ezerfős csapatot irányítani. Gyakorta három-négy napon át egyfolytában hajtok, dolgozom megfeszített tempóban. Aztán szükségem van a lazításra. A paparazzók ilyenkor találnak meg. Csodálatos módon nem a műhelymunka idején vagy az irodában készült fotóikkal villognak…

– Senki sem gondolhatja komolyan, hogy a partik, társas öszszejövetelek határozzák meg az életem! Így aligha lehetne sikereket elérni, az ezerfős csapatot irányítani. Gyakorta három-négy napon át egyfolytában hajtok, dolgozom megfeszített tempóban. Aztán szükségem van a lazításra. A paparazzók ilyenkor találnak meg. Csodálatos módon nem a műhelymunka idején vagy az irodában készült fotóikkal villognak… Elöl Alonso, hátul Räikkönen, azaz vezet a Renault, mögötte a McLaren. A konstruktőrök versenyében fordított a helyzet. De mit hoz a végjáték? -->

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!