Hírek

2005.09.26. 00:00

Tegnap Vác felé sodródott a Dunába zuhant kisrepülőgép

Szemán L.

[caption id="" align="alignleft" width="295"] Kutattak, kutatnak, kutatni fognak, de egyelőre eredménytelenül
[/caption]Sikertelen kényszerleszállást hajtott végre szombat délután negyed hat tájban egy csehszlovák gyártmányú, Zlin–142-es kisrepülőgép Dömös és Nagymaros között, a Duna mentén. A gép leszállás közben beleakadt egy nagyfeszültségű távvezetékbe, leszakította azt, és a folyó bal partjától tíz-tizenöt méterre a vízbe esett. A pilótának még sikerült azelőtt a Dunába ugrania, mielőtt a gépe elsüllyedt volna, és kiúszott a partra. Megfigyelésre a váci kórházba vitték a mentők, de a hírek szerint nincs komolyabb baja. A leszakadó vezeték a folyó partján húzódó, Szobra tartó közúton az éppen odaérő motorost leütötte járművéről. A motor vezetőjét áramütéssel szintén a váci kórházba szállították a mentők, állapota súlyos. A baleset hírére a helyszínre érkező tűzoltók egy kölcsönkapott szonárral és búvárokkal keresték az elsüllyedt gépet, amit szombaton késő este meg is találtak Nagymarosnál. Csörlőkötélre kötötték, ám miközben húzták a part felé, a folyó erős sodrása letépte a kötél végéről a repülőgépet. Keresését vasárnap reggel negyed hatkor felfüggesztették. A Zlin–124-est az ár Zebegény–Vác felé sodorta el.

– A kutatást rendőrmotoros-hajókkal és az ismét kölcsönvett szonárral a rendőrség folytatta – mondta lapunknak tegnap délután egy óra tájban Dobros Tibor, a Katasztrófavédelem szóvivője. Aki elmondta azt is, hogy a gép nem a hajózási útvonalban sodródik lefelé, így a hajóforgalom zavartalan. Ennek ellenére a hajók kapitányait rádión figyelmeztették az elsüllyedt gépre. A Polgári Légiközlekedési Hatóság szerint a gép nemrég esett át sikerrel a kötelező légialkalmassági műszaki felülvizsgálaton, és a pilóta papírjai is rendben voltak. Az egymotoros Zlin 142-es a Dunakeszi repülőtérről szállt fel, és a reptéren működő Opitz Nándor Repülőklub tagja. A pilóta tapasztalt, hiszen már több éve repül. A gépet lapzártakor még nem találták, pedig a vizsgálathoz elengedhetetlen a kiemelése. Csak ezután tudják majd megállapítani, hogy eleve kényszerleszállást hajtott végre a pilóta és úgy gabalyodott a vezetékbe, vagy azért zuhant le, mert nekiszállt a nagyfeszültségű vezetéknek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!