Hírek

2010.04.21. 15:46

Németországban fizetnek a legtöbbet a mezszponzorok

Összesen 365 millió euró folyik be a mezszponzori pénzekből az öt legnagyobb európai ligában. Ebből a legtöbbet a Bundesliga csapatai és játékosai keresik.

Forrás: MTI

A német labdarúgó-bajnokság csapatainak fizetnek a legtöbb pénzt a szponzorok azért, hogy a mezükön megjelenhessenek. A StageUp sporttanácsadó cég kimutatásai szerint az öt legnagyobb európai ligában összesen 365 millió euró a mezszponzori pénzekből befolyó pénz, ami 2,6 százalékos visszaesést jelent az előző szezonhoz képest. A Bundesligában ugyanakkor átlagosan öt százalékkal emelkedtek a klubok ilyen típusú bevételei. A német élvonalbeli együttesek átlagosan 6,3 millió eurót kasszíroznak a mezszponzorációból. Az átlagot a Bayern München, a Schalke 04 és a Borussia Dortmund csapatai veszik fel.

A második helyen az angol Premier Leauge áll, ám a klubok itt érezték meg leginkább a gazdasági válságot. A szigetországi csapatok átlagosan tíz százalékos csökkenéssel voltak kénytelenek szembesülni, leginkább azért, mert főszponzoraik korábban a pénzügyi szektorból kerültek ki. A klubok ugyanakkor még így is 4,8 millió eurónak megfelelő font bevételt szereznek ebből a forrásból. A harmadik az olasz bajnokság, negyedik a spanyol, ötödik pedig a francia pontvadászat e tekintetben.

A klubok rangsorában a Bayern az első 18 millió euróval, a Manchester United a második 15,7-tel, a Real Madrid pedig a harmadik 15-tel.

A tanulmány szerint leginkább a fogadással foglalkozó cégek, illetve az energiaszektorban érdekelt vállalatok látnak fantáziát abban, hogy a futballcsapatok mezén hirdessék magukat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!