Megdöbbentő elmélet

2023.11.19. 18:55

Tudósok szerint dinoszauruszok élhetnek más bolygókon

A tudósok szerint az idegen élet valójában a Föld jura időszakára hasonlíthat. Ez az új hipotézis mindent megváltoztathat!

MW

Illusztráció

Forrás: Shutterstock

Fotó: Herschel Hoffmeyer

Az új kutatások szerint az emberek fel tudnák fedezni az idegen életet, ehhez azonban olyan vegyületeket kellene keresniük, amelyek ma már nem találhatók meg a Földön, a dinoszauruszok idején azonban még jelen voltak.

Körülbelül 300 millió évvel ezelőtt a Földön magasabb volt az oxigénszint, mint most. Az új hipotézis szerint ez azért is lényeges, mert az oxigénszint fontos nyom lehet az idegen élet felfedezésében más bolygókon. Az új kutatás a Monthly Notices of the Royal Astronomical Society című folyóiratban jelent meg október 13-án – adta hírül a Bors.

Az írásban a tudósok megjegyezték, hogy a Föld mai elemi felépítése az, amit más bolygók életjeleinek összehasonlításakor használtak.

Ez reményt ad arra, hogy talán egy kicsit könnyebb lesz az élet – akár nagy méretű, összetett élet – jeleit megtalálni máshol a kozmoszban

– mondta Lisa Kaltenegger, a tanulmány társszerzője.

A tudósok szerint ezek az életformák akár „olyan nagy és változatos lények is lehetnek, mint a Megalosaurus vagy a Microraptorok, amelyek egykor a Földet járták” – írja a The Sun.