Kék hírek, bulvár

2008.01.14. 07:29

Megállót tarolt a busz, egy idős nő meghalt

Az úttestről a járdára sodródott és egy egész megállót letarolt hétfőn reggel egy busz Pécsett. Az esetnek egy halálos áldozata van.

(bsa)

Hétfőn reggel hét óra körül az úttestről a járdára, egy buszmegállóba sodródott a Krisztina tér irányából a Siklósi út felé haladó 6-os busz Pécsett a Kertvárosban, a Maléter Pál úton. A balesetben életét veszítette egy 59 éves pécsi hölgy, aki a megállóban várakozott, s akit maga alá gyűrt a csuklós Mercedes. Más sérült nem volt sem a buszon, sem a megállóban.

A busz a megálló elején, a tábla mellett hajtott fel a járdára, át a magas padkán, egy betonlábakon álló padot is széttörve, egy fát kidöntve. A helyszínelő rendőrök közölték, a járművet egy ötven év körüli, tapasztalt sofőr vezette. A baleset körülményeit és a busz műszaki állapotát a rendőrség igazságügyi szakértők bevonásával vizsgálja. A nyomozó hatóság közúti baleset gondatlan okozása miatt indított nyomozást.

Kerényi Jánost, a Pécsi Közlekedési Zrt. vezérigazgatóját először reggel nyolc óra körül, a helyszínen kérdeztük az esetről. Közölte, borzasztóan sajnálják a történteket, de hozzátette, hogy a vizsgálatok lezártáig nem nyilatkozik az ügyről.

A társaság közleményét kedden délután juttatta el szerkesztőségünkhöz, amelyet itt olvashatnak.

A rendőrség közleménye szerint a 6-os busz vezetője a Maléter Pál út – Littke út kereszteződése előtt az út menetirány szerinti jobb oldalán lévő buszmegállóba kívánt beállni, megkezdte a jobbra térést, amelynek során a busz motorja eddig ismeretlen okból felpörgött. A gépkocsivezető a helyszínelőknek műszaki hibára hivatkozott.

A rendőrség szóvivője, Takátsy Zoltán megerősítette értesülésünket, miszerint a busz egy másik jármű, a 162-es gyorsjárat mögé érkezett a megállóba. Úgy tudjuk, a sofőr arról is beszélt, hogy járműve megcsúszott az úton, a buszöbölben, s amiatt is rántotta jobbra a kormányt, hogy ne csapódjon bele a másik buszba, de a fék bevallása szerint nem fogott rendesen.

Értesüléseink szerint a sofőr, akit a vizsgálat lezártáig felmentettek a munkavégzés alól, s bevonták jogosítványát is, a PK Rt.-nél 1999 óta vezeti folyamatosan a helyi járatú buszokat, de több mint húszéves tapasztalata van.

Érdeklődtünk a városvezetésnél is arról, hogy foglalkoznak-e most ezzel az üggyel, tervezik-e valamiféle belső vizsgálat lefolytatását a PK Zrt.-nél. Gonda Tibor alpolgármester a sajtószóvivőn keresztül azt üzente, ők a hivatalos hatósági vizsgálat lezárultáig, annak eredményének megismeréséig nem kívánnak lépéseket tenni az ügyben.

Az általunk megkérdezett egyik szemtanú, aki barátjával a buszváróban tartózkodott, s az eset tőle csupán pár méterre játszódott le, azt mondta, pillanatok alatt történt minden. A busz gyakorlatilag átsuhant a padka felett, s letarolta a megállót. Ő úgy vélekedett, hogy a busz gyorsan, legalább negyvennel hajtott a megállóba, arra viszont nem emlékszik, hogy megcsúszott-e a jármű.

A közútkezelő ügyeletese érdeklődésünkre elmondta, hajnalban ellenőrizték a hozzájuk tartozó városi utakat, így ezt is, de jegesedést sehol sem tapasztaltak, az utak sónedvesek voltak. A buszöblök síkosságmentesítéséről annyit mondott, alaphelyzetben nem térnek be ezalatt az öblökbe, de a teherautó sofőrje a megállóknál kézileg módosíthat a beállított programon.

Válaszok a PK Zrt. vezetőjétől

Kedden délután kaptunk választ a busztársaságtól azokra kérdéseinkre, amelyeket Kerényi Jánosnak, a PK Zrt. vezérigazgatójának hétfőn sikertelenül igyekeztünk feltenni.

Habár ezt előre jeleztük a telefonban, a városi cég vezetője a baleset utáni sürgős teendőire hivatkozva letette a kagylót, meg sem hallgatva kérdéseinket.

A társaság kedden délután közleményt juttatott el a szerkesztőségünkbe, megválaszolva kérdéseinket.

Választ vártunk arra, milyen általános műszaki állapotban vannak a pécsi autóbuszok, köztük a Mercedes buszok, illetve azok első pécsi szériája, amelynek – tudomásunk szerint – a megsérült busz is tagja volt.

Érdeklődtünk konkrétan ennek a busznak az állapotáról, az utolsó műszaki ellenőrzés időpontjáról és eredményéről.

Szerettük volna megtudni, mennyibe kerülne egy csuklós busz téli gumival való felszerelése, ahogy azt is, mennyi idő után cserélik le egy járművön a négyévszakos gumikat, s konkrétan e buszon mikor cseréltek gumit, cseréltek-e egyáltalán.

Aziránt is érdeklődtünk, hogy jelezték-e sofőrök hétfőn, hogy itt, vagy a közeli megállókban csúszik az út.

Arra a kérdésünkre is választ reméltünk, hogy egy-egy sofőrnek van-e a fordulókban, illetve a végállomásokon pihenőidejük, mennyi pontosan?

Végezetül, hogy egy-egy járatnál a kiszámolt menetidőt mennyire tudják tartani a sofőrök Pécsett, ha legfeljebb 50km/órás sebességgel hajtanak.

<!-- Megállót tarolt a busz, egy idős nő meghalt Az úttestről a járdára sodródott és egy egész megállót letarolt hétfőn reggel egy busz Pécsett. Az esetnek egy halálos áldozata van. (bsa) Válaszok a PK Zrt. vezetőjétől Kedden délután kaptunk választ a busztársaságtól azokra kérdéseinkre, amelyeket Kerényi Jánosnak, a PK Zrt. vezérigazgatójának hétfőn sikertelenül igyekeztünk feltenni.

Habár ezt előre jeleztük a telefonban, a városi cég vezetője a baleset utáni sürgős teendőire hivatkozva letette a kagylót, meg sem hallgatva kérdéseinket.

A társaság kedden délután közleményt juttatott el a szerkesztőségünkbe, megválaszolva kérdéseinket.

Választ vártunk arra, milyen általános műszaki állapotban vannak a pécsi autóbuszok, köztük a Mercedes buszok, illetve azok első pécsi szériája, amelynek – tudomásunk szerint – a megsérült busz is tagja volt.

Érdeklődtünk konkrétan ennek a busznak az állapotáról, az utolsó műszaki ellenőrzés időpontjáról és eredményéről.

Szerettük volna megtudni, mennyibe kerülne egy csuklós busz téli gumival való felszerelése, ahogy azt is, mennyi idő után cserélik le egy járművön a négyévszakos gumikat, s konkrétan e buszon mikor cseréltek gumit, cseréltek-e egyáltalán.

Aziránt is érdeklődtünk, hogy jelezték-e sofőrök hétfőn, hogy itt, vagy a közeli megállókban csúszik az út.

Arra a kérdésünkre is választ reméltünk, hogy egy-egy sofőrnek van-e a fordulókban, illetve a végállomásokon pihenőidejük, mennyi pontosan?

Végezetül, hogy egy-egy járatnál a kiszámolt menetidőt mennyire tudják tartani a sofőrök Pécsett, ha legfeljebb 50km/órás sebességgel hajtanak. -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!