Cenzúráz az Amazon

2020.06.24. 17:58

Nem hirdethetik a nemváltás veszélyeiről szóló könyvet

Hiába akartak fizetni egy új könyv reklámozásáért az Amazonon, a vállalat nem adta meg nekik a lehetőséget a reklámhely megvételére, mert a könyv a transzneműség ellen lépett fel.

Mindeközben azonban érdemes megnézni, hogy az olyan könyveket előszeretettel reklámozzák az Amazonon, amelyek az LMBT-ideológiát hirdetik, vagy épp a mostani időknek megfelelően a rasszizmusról szólnak – írja hírösszefoglalójában a V4NA hírügynökség.

Abigail Shrier a Wall Street Journal újságírója, és nemrég jelent meg a könyve, amely a nemváltás veszélyeiről szól, illetve arról, hogy a transzneműség mennyire divatos lett a fiatalok körében és manapság már úgy terjed, mint egy kór. Bár a könyvet lehet kapni az Amazon oldalán, reklámja nincs. Ennek pedig megvan az oka.

Mint kiderült, az Amazon önkényesen cenzúrázza a neki nem tetsző dolgokat, jelen esetben az olyan műveket, amelyek az egyre népszerűbb LMBT-ideológia ellen vannak. A tényeket elnézve, ki lehet jelenteni, hogy az Amazon nem csak cenzúráz, de diszkriminál is, és korlátozza a szólásszabadságot, valamint a nyilvánossághoz való jogot.

Az írónő kiadója, a konzervatívnak számító Regnery Publishing beszámolt róla, hogy amikor megpróbált helyet vásárolni a könyv reklámjának az Amazonon, a vállalat elutasította azt, mondván, hogy a könyv nem helyénvaló minden közönségnek. A Regnery szerint ez egyértelműen a cancel culture-nek köszönhető, ami nem viseli el, ha valakinek eltér a véleménye a balliberális mainstreamtől.

Our full statement: The cancel culture has made it clear that it despises diversity of opinion, and it will not tolerate science, data, facts, or anything that contradicts the approved narrative. If you’re not on board, you’ll have your head handed to you. 1/3 https://t.co/1EiH8EzE19

A kiadó arra is felhívta a figyelmet, hogy ha az ember felmegy az Amazon oldalára, és rákeres a transzneműségről szóló könyvekre, akkor érdekes módon rengeteg reklámot lát – azonban mindegyik olyan könyvet reklámoz, ami a transz-ideológia mellett foglal állást. Aki pedig szembe megy ezzel az ideológiával, azt el fogják hallgattatni.

A Wall Street Journal-ben megjelent véleménycikkében Abigail Shrier is arra mutat rá, hogy ha valaki olyan könyvet ír, amiben ünneplik a fiatalok nemváltását, az már tetszik az Amazonnak és bőszen reklámozza. Amikor azonban valaki olyan könyvet ír, mint ő, azzal az Amazon már nem tud mit kezdeni, mert nem fér bele a liberális szemléletbe.

Az Amazon szponzorált kínálatában számos olyan művet lehet megtalálni, amely megfelel a balliberális ideológia nyomvonalának. Most pedig, a Black Lives Matter tüntetéssorozat hatására számos olyan könyv is felkerült a sikerlistákra, amelyek a feketék elleni rasszizmusról szólnak.

A bestsellerek között van például Robin Diangelo könyve, ami azzal foglalkozik, miért is olyan nehéz a fehér embereknek a rasszizmusról beszélniük. Vagy ott vannak például Ibram X. Kendi művei is, amelyek közül az egyik megtanítja az embernek, hogyan kell rasszizmus-ellenesnek lenni. Ha pedig rákeres az ember Black Lives Matter kifejezésre, az Amazon azt írja ki az oldalán, hogy támogatja a mozgalmat és a fekete közösséget.

Jeff Bezos, az Amazon alapítója jómaga is kiállt a BLM mellett, ezt ráadásul egy vásárlónak írt levelében fejezte ki. A vásárló ugyanis azt írta az Amazonnak, hogy nagyon zavaró, hogy a vállalat nyíltan kiáll a mozgalom mellett, és azt a kifejezést is használta, hogy minden élet számít.

Bezos ezzel nem értett egyet, és azt írta, a BLM lényege nem az, hogy csak a feketék élete számít, másoké nem, hanem a feketék elleni rasszizmusra és megkülönböztetésre igyekszik felhívni a figyelmet. Június elején az Amazon ráadásul bejelentette, hogy tízmillió dollárt ad társadalmi igazságosságért harcoló szervezeteknek.

Visszatérve az oldal kínálatához, a transzneműségről szóló bestseller könyvek között is csak olyanok találhatók az élvonalban, amelyek támogatják a nemváltást és kiállnak az LMBT-ideológia mellett. Még a szerkesztői ajánlatokban is az LMBTQ+ kapcsolatokat bemutató könyveket reklámoznak, amelyeket ráadásul fiataloknak írtak.

Ráadásul június a Pride hónapja, így még inkább ezek a könyvek kerülnek előtérbe, ahogyan arra a Regnery Publishing is rámutatott. De mint a közösségi posztokból kiderül, egyéb termékeket is előszeretettel reklámoznak a könyvek mellett a transzneműség jegyében.

Amazon just blocked my publisher from advertising my book, IRREVERSIBLE DAMAGE.

Apparently, you're allowed to promote gender ideology; you're just not allowed to question it.https://t.co/29MxHi07Ln

Borítóképünk illusztráció

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában