Gazdaság

2008.12.02. 17:15

Magyar buszokat vásárolt a Pannon Volán

Kilenc új autóbusz forgalomba állításával javította járműállományát a Pannon Volán Zrt. Az utasok számára nem ismeretlen Credo típusú kocsik már jól beváltak a társaságnál.

Kaszás Endre

Az idei év tavaszától 2009 áprilisáig összesen huszonhárom új buszt állít forgalomba a baranyai tömegközlekedési cég. Ezek közül kilenc – öt szóló és négy alacsony padozatú csuklós – jármű érkezett meg a napokban a társaság telephelyeire. Míg a szóló buszok a helyközi forgalomban kapnak feladatot, a csuklós járműveket a vidéki városok helyi forgalmában állítják szolgálatba. A közbeszerzési eljárás keretében kiválasztott Credo már csak azért is kedvelt mind az utazóközönség, mind pedig a cég dolgozói körében, mert magyar buszgyártmányról van szó.

– A mintegy egymilliárd forint összegű vásárlás eredményeként is mindössze egy tizeddel javul járműparkunk meglehetősen magas, 13,2 éves átlagéletkora. Az új buszok érkezésével egy időben a legöregebb Ikarus 200-asok mentesülnek a napi szolgálat alól. Jelenleg 325 busszal, és 860 alkalmazottal bonyolítjuk az éves szinten huszonegy millió fős utasforgalmunkat – mondta a beruházás kapcsán Balázs Dezső vezérigazgató.

A cikk a hirdetés után folytatódik

[caption id="" align="alignright" width="350"] A Pannon Volánnál 13,2 év a járművek átlagéletkora
[/caption]A cégvezető hangsúlyozta, hogy a 2006 óta nyereséges pályára állt vállalat az eredményt minden évben buszbeszerzésre fordítja. Az ehhez szükséges saját erő a költségek visszafogásának, a működés ésszerűsítésének – a korábbi öt üzemegység helyett ma már csak kettő látja el a feladatokat, új, hatékony irányítási rendszert vezettek be –, valamint a dolgozói létszám jelentős csökkentésének eredménye. Ezen felül a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. is jelentős összegeket biztosít buszvásárlásra minden évben – ebben az esztendőben 520 millió forintot adtak.

Bérlet chipkártyával

Chipkártyás bérletrendszer bevezetését készíti elő járatain a Pannon Volán Zrt. A társaság tervei szerint buszain 2009-ben cserélik le a fedélzeti jegykiadókat egy chipkártyát is kezelni képes, online adatátvitellel rendelkező jegy- és bérletrendszerre. Az újdonság többek között lehetővé teszi a bérletek internetes feltöltését, az utazási szokások pontos nyomon követését, és az utóbbihoz igazodó rugalmas díjszabási és kedvezményrendszer kialakítását.

Napirenden a pályaudvar fölé tervezett beruházás

Lapunkban korábban már beszámoltunk arról, hogy a Pannon Volán többségi – 97 százalékos – tulajdonosa, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. kezdeményezte Balázs Dezső vezérigazgató felmentését. Bár hivatalosan egyszer sem erősítették meg, úgy tudni, hogy a dolog hátterében egy, a pécsi önkormányzattal kialakult ingatlanvita, a központi buszpályaudvar további sorsa áll. A vezérigazgató leváltását mindeddig a cég igazgatótanácsának döntésképtelenné válása akadályozta. Az ügyben friss fejlemény, hogy a részvénytársaság felügyelőbizottsága december 29-re rendkívüli közgyűlést hívott össze. Ezen ismertetik az érintettekkel az MNV Zrt. vagyontanácsának döntését a vezérigazgató személyét érintő kérdésről. Időközben a tömegközlekedési cég és a város vezetése munkabizottságot hozott létre és tárgyalássorozatot indított, hogy közös stratégiát alakítsanak ki a központi buszpályaudvar és az épület tetejére tervezett üzleti-szórakoztató központ ügyében.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!