adózás

2019.08.09. 10:35

A külföldön dolgozó is fizet itthon járulékot

A hosszabb-rövidebb ideig külföldön munkát vállaló adózóknak figyelemmel kell lenniük az egészségügyi szolgáltatási járulékfizetési kötelezettségre.

W. K

Salgtarjn, 2016. oktber 2. Az els szavaz, Dzs Mihlyn alrja egy urna ellenrz lapjt a salgtarjni Madch Imre Gimnziumban kialaktott 19. szavazkrben a kvtareferendum napjn, 2016. oktber 2-n. A npszavazst a nem magyar llampolgrok Magyarorszgra trtn ktelez beteleptsvel kapcsolatban rtk ki. MTI Fot: Komka Pter

Forrás: MTI

Fotó: Komka Péter

A hatályos szabályok szerint minden olyan belföldi személynek meg kell fizetnie a 7500 forint egészségügyi szolgáltatási járulékot, aki legalább egy éve rendelkezik Magyarországon bejelentett lakóhellyel, és nincs biztosítási jogviszonya, vagy egészségügyi szolgáltatásra egyéb jogcímen sem jogosult.

A kötelezettség kezdőnapját és megszűnésének napját minden esetben be kell jelenteni a T1011-es nyomtatványon a NAV-nak.

Külföldi munkavállalás esetén egészen addig fennáll ez a kötelezettség, amíg az adózó nem igazolja, hogy külföldi államban biztosításra vált jogosulttá. A külföldi biztosítási jogviszonyt a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőhöz kell bejelenteni 15 napon belül.

Amennyiben a bejelentés elmaradt és az adózónak előírt egészségügyi szolgáltatási járulékfizetési kötelezettsége van, akkor a kötelezettség megszűnését a T1011-es nyomtatványon kell bejelenteni, amelyhez csatolni kell a biztosítási jogviszonyt igazoló dokumentumokat. Az EGT tagállamban meglévő biztosítási jogviszonyt az A1-es, E-104-es nyomtatvánnyal, a külföldi biztosítási szerv által kiállított Európai Egészségbiztosítási Kártyával, valamint az S1-es nyomtatvánnyal lehet igazolni.

Külföldi magánbiztosítás vagy nem EGT tagállamban végzett munka esetén a tajszám ideiglenes érvénytelenítéséről szóló igazolással is megszüntethető a fizetési kötelezettség.

A T1011es nyomtatvány letölthető a NAV honlapján (www.nav.gov.hu ). A nyomtatvány beküldhető postai úton, papír alapon, vagy elektronikusan, az Ügyfélkapun keresztül is.

A kötelezettség elektronikus úton való bejelentésének másik módja: a NAV honlapjának jobb oldalán található „Online nyomtatvány kitöltő alkalmazás”, amelyben az Online nyomtatványkitöltő alkalmazás / Belépés / Ügyfélkapu / Új nyomtatvány/bejelentés / Adat- és változás bejelentés útvonalon elérhető menüben tehető meg a bejelentés.

Amennyiben rendelkezik az adózó a NAV telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerének (ÜCC) használatához szükséges PIN-kóddal, akkor akár külföldről, a +36-80/20-21-22-es telefonszámon keresztül is egyszerűen teljesítheti bejelentési kötelezettségét.

A PIN-kód a TEL jelű nyomtatvány benyújtásával igényelhető az adóhivatalnál.

Az egészségügyi szolgáltatási járulékkal kapcsolatos részletes tájékoztatás kérhető a hivatal 1819-es infóvonalán vagy bármelyik ügyfélszolgálaton is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!