fejlesztési körkép

2020.02.03. 20:00

Zajlik jó pár korábban indult beruházás, de néhányból visszavesznek Péterffyék

A legutóbbi közgyűlésen szóba került a már folyamatban lévő nagyberuházások, valamint az előkészítés alatt lévő fejlesztések sorsa. Megkérdeztük a városvezetést, hogy milyen projektek kapnak zöld utat és melyek azok – vannak-e? –, amelyeket csökkentett tartalommal kívánnak megvalósítani.

HLB

Ami még nem biztos

Az új vásárcsarnokkal kapcsolatos fejlesztést illetően az önkormányzat szerint az új városvezetést több mint félmilliárd forintos, már lefuttatott kivitelezési közbeszerzés várta. Ezért a fejlesztést csak már projektek terhére lehet megvalósítani. A módosítási kérelmet elfogadta a közgyűlés és benyújtotta a kormány felé. A kivitelezés a kormányzati döntés után kezdődhet el, az építéshez szükséges idő legalább két év.

Az akvapark kapcsán sincs egyelőre fejlemény, a közgyűlés az előkészítési szerződés meghosszabbítását kezdeményezte a kormánynál.

Rossz a helyzet a régészeti múzeumot érintő beruházással, az önkormányzat a többszörösen áttervezett projekt többszörösen módosított tervét benyújtotta a hatóságokhoz, s várja a jogerős engedélyt. A kivitelezés a hatósági engedélyezés után indulhat el és legalább két évet vesz igénybe.

A világörökségi helyszín fejlesztéséhez kapcsolódó fejlesztést is megvalósulhat, de más tartalommal: a projekt kapcsán sok jelzést kapott az önkormányzat, a végleges tartalom kialakítása a pécsiek véleményével összhangban zajlik.

Ami már biztos

A jó hír az, hogy számos olyan beruházás zajlik jelenleg is, amelyeknek befejezése körül nincs kétség. A folyamatban lévő beruházások közé tartozik a Füzes dűlő és a Nyugati ipari út összekötését célzó, 433 millió forintos projekt, amelynek célja a munkaerő-mobilitás javítása. Ennek keretében a Füzes dűlőben 600 méternyi szakaszának megépítése révén a Nyugati ipari út közvetlen összeköttetésbe kerül a Megyeri úttal. A munkálatok végeztével az Expo Center és a Nyugati elkerülő út között 1,2 km-nyi kerékpárút épül, amely csatlakozik a már meglévő pellérdi bringaúthoz. A kivitelező tavaly szeptember végén vette át a munkaterületet, a téli időszak után az érdemi munkavégzés idén tavasszal indul. Az új bicikliút forgalomba helyezése nyáron várható.

Szintén zajlik a kertvárosi Nagy Imre út több mint 300 millió forint értékű fejlesztése, amelynek keretében – illeszkedve az előző projekthez – 1,5 kilométernyi bringautat alakítanak ki a Maléter Pál úti csomóponttól az Expo Centerig. A Nagy Imre út Maléter Pál és Keszüi úti csomópontja között megszüntetik a nyomvályús burkolatot. A kivitelezési munkák itt is tavaly szeptember végén kezdődtek, s tavasszal folytatódnak a munkálatok.

A Zsolnay Kulturális Negyedet a Budai vámmal összekötő kerékpárút kialakítása szintén zajlik, a 222 milliós beruházás során 2 kilométernyi új bringaút épül. A munka tavaly májusban indult, a projekt jelenleg 75 százalékos készültségi szinten áll.

300 millióból fejlesztik a belváros északi és déli területei közötti közlekedést, amelynek révén a a Bajcsy-Zsilinszky utcában is bringasávokat hoznak létre, és átépítik az Ipar utca–Bajcsy-Zsilinszky utcai kereszteződést. A fejlesztés részeként mindemellett új járdát alakítanak ki a Bajcsy-Zsilinszky utca keleti oldalán a Czinderi utca és a Rákóczi út között. A kivitelezési közbeszerzés eredményesen zárult, a munkálatok márciusban kezdődnek 700 méternyi bringaút építésével a Siklósi úti felüljáró és a Kossuth tér közötti szakaszon.

Ami a jövőt illeti

Idén nyáron indulhat a Kertváros és a belváros közötti bringaút kivitelezése, ami összeköttetést biztosít majd a tüskésréti szabadidőparkhoz. A fejlesztés során 4,5 kilométernyi út kerékpárút épül. A beruházás már jogerős építési engedéllyel rendelkezik, eredményes közbeszerzési eljárás esetén nyáron kezdődhet a munka.

Ősszel veheti kezdetét a nyugati városrészt érintő, 4,2 kilométeres kerékpárút kialakítása. A tervek már építési engedéllyel rendelkeznek, a kivitelezési közbeszerzés előkészítése zajlik. Eredmény eljárás esetén idén ősszel kezdődhet a nyugati területeket az egyetemvárosi résszel összekötő hálózat megvalósítása.

A leginkább kérdőjeles beruházás e sorban jelenleg a kelet-nyugati közösségi közlekedési tengely megépítése. A projekt célja a belváros forgalmi terhelésének csökkentése 2,9 kilométernyi új bringaút létesítésével és a tömegközlekedés javításával. A projekt kivitelezési közbeszerzése folyamatban van, eredmény nyár elejére várható.

Már megvalósított fejlesztések

Már lezárult 155 milliós e-közbringa-rendszer kialakítása, ami a 400 ágyas klinikát és a Zsolnay Kulturális Negyedet összekötő kerékpárhálózathoz csatlakozik. Szintén lezárult már az uránvárosi zöldfelületi fejlesztésekhez kapcsolódó projekt. A projekt keretében fejlesztették a 6-os számú főút uránvárosi szakaszának környezetét a Hajnóczy út és Bihari János utcák mellett, amely révén új parkolók, térburkolat, játszótér, kutyafuttató és közel 1 km hosszú kerékpárút épült, illetve rendezték a zöldfelületeket. Kivitelezési feladatok befejeződtek, a műszaki átadás-átvételi eljárás tavaly januárban lezárult.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!