112

2021.05.28. 19:11

Még mindig sok a kamuhívás a segélyhívások közt

Hét éve működik Magyarországon a 112-es segélyhívószám, amelyet az Európai Unió kezdeményezése alapján hoztak létre azzal a céllal, hogy így a bajbajutottaknak csak egy segélyhívószámot kelljen tárcsázniuk.

Zs. J.

Forrás: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

Tavaly több mint 4,4 millió hívás érkezett a 112-es számra, amely az előző évhez képest 130 ezer hívással jelent kevesebbet. A csökkenés annak köszönhető, hogy a beavatkozást nem igénylő hívások száma mérséklődött, a 2019-hez képest tavaly 4,51%-kal csökkent. Ez az első év, hogy az intézkedést nem igénylő hívások aránya 50% alá csökkent, ami négy évvel ezelőtti 70% volt.

– Volt olyan, aki egy este 200-szor telefonált, de kaptunk olyan hívást, mikor a telefonáló nem tudta milyen nap van, mert előző este túl sokat ivott – közölte az Országos Rendőr-főkapitányság sajtóosztálya.

A 112-es tárcsázásakor a Hívásfogadó Központban (Szombathely, Miskolc) veszik fel a kagylót, tíz másodpercen belül. Ha Kozármisleny­ből jelentenének egy tűzesetet, akkor a hívásfogadók számára az Eljárási rend nevű hivatalos dokumentum meghatározza, hogy a katasztrófavédelem irányába maximum 3 perc áll rendelkezésre egy adatlap felvételére és hangkapcsolat indítására. A katasztrófavédelem az adatlap megérkezésének időpontjában már kiadja a riasztást a szükséges szerek indulásához. Az intézkedésben nincs késedelem.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!