Önkormányzati beruházás

2021.09.10. 07:00

Már épül a dunai közforgalmú kikötő Mohácson

Ahhoz, hogy a Duna mint a vízi közlekedési útvonal a jelenleginél jobban kihasznált legyen, a közúti és vasúti szállítás bekapcsolására egy közforgalmú kikötő építését majd két évtizeddel ezelőtt készítette elő a mohácsi önkormányzat a szükséges part menti területek felvásárlásával.

Berta Mária (Forrás: Mohácsi Újság.hu)

Fotó: D. É.

– Az önkormányzati beruházásban készülő kereskedelmi, közforgalmú kikötő kivitelezője, a pécsi székhelyű Platina Bau Kft. a napokban átvette a munkaterületet, és már dolgoznak az alapközművek építésén. Két ütemre bontott a beruházás, aminek részeként elsőnek jövő tavaszra tervezett az úgynevezett szárazföldi, illetve 2023 végére a vízoldali létesítmények átadása. A nyolcmilliárdos beruházáshoz kapott uniós és kormányzati támogatás mellett a költségek négy százalékát önerőből az önkormányzat biztosítja – tájékoztatta lapunkat Pávkovics Gábor, Mohács polgármestere.

A beruházás részleteiről szólva elmondta, hogy a budapesti országúthoz történő útcsatlakozás, a szennyvíz-, a víz-, valamint a villamoshálózat kiépítése, illetve az irodát, raktárat és szociális blokkot magába foglaló épületegyüttes készül az első ütemben.

A határkikötőtől a város felé, a meglévő partfal folytatásaként 330 méter hosszan a három hajóállásos, darupályával, konténer, valamint darab­áru átrakására alkalmas két mobil daruval a kikötő kialakítása jövőre kezdődik, és ennek átadása 2023 végén várható.

A nagyszabású beruházás előkészítése évekkel ezelőtt elkezdődött: az önkormányzat mintegy százmillió forintot nyert el a kivitelezést megelőző tanulmányok elkészíttetésére, a szükséges vizsgálatok elvégezésére, így a beruházásról döntő kormányhatározatot követően ezekre már nem kellett várakozni.

A képviselő-testület még 2016-ban döntött a beruházáshoz szükséges önerő, 294 millió forint biztosításáról, az összeget a fejlesztési tartalékból állta a város.

A beruházás része a vasútvonal- és az útcsatlakozás korszerűsítése, valamint a kikötői irányítóépülettel bezárólag a teljes parti infrastruktúra kiépítése is.

– Amíg jelenleg az ömlesztett áru, jellemzően a gabona vízi szállítására van mód, a közforgalmú kikötőből a közúti és vasúti kapcsolattal nem csupán Mohács, de az egész régió vállalkozásai részére lehetővé válik a konténeres vagy darabáru eljuttatása a világ bármelyik pontjára – jegyezte meg a beruházás fontosságát hangsúlyozva Pávkovics Gábor.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a bama.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!